Elektriraudtee kuulutas täna välja 18 elektrirongi ja 10 diiselrongi hanke võitjaks Šveitsi ettevõtte Stadler Bussnang AG, teatab raudteefirma.
Stadleri poolt toodetavad 18 elektrirongi maksavad 1,25 miljardit krooni, millest 85 protsenti katab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ning 15 protsenti tasub riik.
Stadlerilt tarnitavad diiselrongid hangib Elektriraudtee 20-aastase kapitalirendiga. Esimeses etapis soetatava 10 diiselrongi aastane renditasu on 85,2 miljonit krooni ning raha tuleb riigieelarvest. Lisaks jääb võimalus soetada täiendavalt veel kuni 10 diiselrongi.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et uued elektrirongid peaks rõõmustama eelkõige Saue, Keila, Paldiski, Pääsküla, Aegviidu, Nõmme jne piirkonna elanikke, kes saavad mõne aasta pärast kiiresti ja turvaliselt sõita tööle ja kooli.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„See hange ja uued rongid on esimene arvestatav samm 20 aasta jooksul, kui ühistranspordis toimub suurem pööre,“ lisas Parts.
Pakkumisi hinnati 15 erineva kriteeriumi alusel. Sealhulgas hinnati maksumust, rongide hooldus- ja remondikulu, veoelektrienergia kulu elektrirongidel ja diiselkütusekulu diiselrongidel, rongi abiseadmete energiatarvet, rongide mürataset, soojusisolatsiooni ning tarneaega. Stadleri pakkumine osutus parimaks nii maksumuse kui ekspluatatsioonikulude poolest.
Uued elektrirongid saabuvad lepingu kohaselt Eestisse 2013. aasta jooksul ning uued diiselrongid on Eestis hiljemalt 2014. aasta lõpuks.
Lisaks Eestile tarnib Stadler ronge ka Soome ja Norrasse. Hankel osales Stadleri kõrval ka Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A Hispaaniast.
Esimesi testsõite uue, Stadler Flirt elektrirongiga hakatakse Harjumaal läbi viima juba 2012. aasta suvel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eile allkirjastasid Elektriraudtee ja Šveitsi rongitootja Stadler Bussnang AG rongihankeleppe, mille kogumaht ulatub 4,4 miljardi kroonini.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.