Autor: Siim Sultson • 5. aprill 2010

Ahtoli Transport: naftahind on üleelatav

Veofirma Ahtoli Transpordi AS-i juhatuse liige Enn Kivi võttis naftahinna viimase poolteise aasta rekordit lihtsalt - pole hullu: kui kallim, tuleb kliendilt juurde küsida.

Eelmise nädala lõpus kerkis nafta hind maailmaturul viimase 17 kuu kõrgeimale tasemele. Maikuu tarnelepingutes kerkis toornafta hind New Yorgis 1,2% võrra 85,89 dollarile barrelist, mis on kõrgeim tase alates oktoobrist 2008.

"Ega ta pikali ikka ei löö. Hull etapp on ikkagi läbi. See uus hind mõjutab elu ikka, kuid katki ei löö," võttis Kivi naftabarreli hinda kaine optimismiga.

Tema seletusel peaks nafta maailmaturuhind olema üleelatav neile, kel suurt miinust eelmisest aastast pole. Kui suuri laene ja võlgu kraes pole, saab täiesti hakkama. "Eks kliendilt tuleb enam kasseerida," oli tal rõõmsalt vasturohi varnast võtta.

Kas klientidelt veohinna juurdekauplemisruumi ikka on?

"On küll. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga, on tekkinud kliendilt juurdeküsimisruumi. Päris vajalikku juurdehindlust ei saa, kuid midagi ikka juba saab," nägi Kivi alanud aasta veonduses helgemaid toone.

"Nüüd saadakse juba aru, et vedada on vaja ja ei ülbitseta, nagu eelmisel aastal, et mis te tahate, niikuinii kaote. Nüüd saadakse aru, et autosid on vähe. Muide, sel aastal jääb neid veelgi vähemaks - see aga omakorda annab võimaluse veohindu veelgi kergitada," oli Kivi optimistlik.

Kuidas läks Teie firmal selle aasta märts?

"Märts oli väga töine, edasi on peaaegu terve aprill töödega kaetud, vist osa maid ka ja nüüd saab juba töid valida..."

Praegu on diiselkütuse liitri hulgihind 16 - 16,10 krooni. Milline on see hulgihind, millest alates tunnete, et nüüd hakkab pooma?

 "... 18 krooni liitrilt - siis läheb raskeks," sõnas Kivi mõtlikult," teatud kaupade veo juures siis enam raha tagasi ei saa..."

Kas Teie hinnangul selle aasta lõpuks võiks diiselkütuse liitri hulgihind küündida 20 kroonini?

"20-ni ei jõua see kindlasti. See ju lööks veonduses ja ka majanduses kõik seisma," oli ta kindel.

 Kuidas Te vaatate sellele, et Soomes on diisliliiter odavam, kui Eestis?

"...ma peaks kiruma," kostis peale natuke aega vaikust Kivi, "see on üks suurimaid rumalusi, mis meil tehtud. Meil on nii kõik eelised käest antud, seda oleks võidud aktsiisi planeerimisel ju ometi jälgida!"

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077