Transiidiärimehe ja Silmet Grupp AS juhatuse esimehe Tiit Vähi kinnitusel areneb Ust-Luga Sadam veelgi, tõuge ju saadi pronksiööst. Seni aga Eesti sadamail suurt investeerida pole mõtet.
"Ust-Luga Sadamasse on kõvasti investeeritud kolm aastat," nentis Vähi. Lähemal ajal saavad seal valmis söeterminali laiendus, aprillis tehakse masuuditerminalis proovipumpamine, lisaks investeeritakse ro-ro terminalisse ja tervet sadamat süvendatakse, loetles ta.
"Peale aprillisündmusi on Ust-Luga Sadamasse investeeritud kõvasti," osutas Vähi Enn Roosi Tallinna pronkskujukesele ja selle ümber toimunule kui sadama arengumootorile.
Kui palju?
"Väga suurelt. Numbritega ilma paberita ma žongleerida ei tahaks," lisas ta.
"Vene sadamatel on üks suur eelis..."
Ja see on..?
"Poliitika," kõlas napp, kuid elutark vastus. "Aga Vene sadamatel on ka üks suur miinus...," kaalus Vähi edasi iga sõna.
Ja mis see on?
"Looduslikud tingimused. See tähendab vajadus sadamaid palju süvendada ning jää. Näiteks Peterburi juures on jää paksus 70 sentimeetrit, kuid meie sadamad on jäävabad."
Seega on siinsetes sadamates kauplemiseks väga head tingimused.
"Eesti sadamad on väga head, kuid kui vaid poliitilised tingimused maha saaks," selgitas ta ja jätkas prohvetlikult, "seni, kuni poliitilised tingimused on samad, tuleb Eesti sadamatesse, kaasa arvatud Sillamäe omasse, olla investeeringutega ettevaatlik."
Teisalt Vähi ei usu, et seoses Ust-Luga arenguga kaubamahud Eestis oluliselt vähenema hakkaks, sest euroliidu ja Venemaa kaubavahetus käib ikka meritsi, maismaad mööda ja toru mööda.
"Usun, et väga drastilist kaubamahtude langust ei tule. Euroopa Liidu ja Venenmaa koostöövalmidus on suur. Kuna president Ilves ütles, et Eesti ei peaks üksi välispoliitikas, ka Venemaa suunal jonnima, on poliitiline olukord muutumas," avaldas Vähi lootust.
"Eesti sadamate eeliseks on hinnad, looduslikud tingimused, keskkonna seadused. Eesti sadamad on kõrge efektiivsusega," tõi ta esile siinsete sadamate tugevused.
Seotud lood
Selle aasta jaanuaris-veebruaris paisusid Eesti piiri lähedal laiuva Ust-Luga Sadama käideldud kaubamahud eelmise aasta sama perioodi taustal ligi viiendiku, teatab Transport Weekly.
Ukraina liit Venemaaga avab Eesti riigile ja majandusele uued võimalused: Venemaa kompab siin taas pinda, Nordstream ootab likvideerimist.
Eelmisel nädalal toimunud rahvusvahelisel veomessil TransRussia 2010 huvitusid Vene firmad jälle naftaveost läbi Eesti ja üldse meie jäävabadest sadamatest, ilmneb EAS-i teatest.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas soovitas Eestil ikkagi minna üle Euroopa rööpalaiusele, ilmneb portaalist bb.lv.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele