Eesti Läänemere konteinerveos eelviimane 

Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassep tõdes tänasel logistikaseminaril, et kriis konteinervedudes on jätkuv.

"Kui vaadata Läänemere konteinerituru jagunemist, siis suurima osa võtab Venemaa, siis Rootsi, siis Soome; Eesti on eelviimane, kuskil 2%-ga," nentis ta.

Kriis konteinervedudes ei ole veel lõppenud. Kuni 2008 aastani läks konteineriäril päris hästi kuni aastani 2009. "Nagu kukkus SKP, nii kukkusid ka kaubavahetus ja kaubamahud."

2009. aastat võib Ratassepa seletusel lugeda seda kõige suuremaks languse aastaks. Kui aastast 2000 on konteinerite veo maht kasvanud 125%, siis 2009. aastal vähenes see maht juba ainuüksi 20% ja Tallinna Sadamas oli see sama number 20-30%.

"Tänane olukord sunnib laevafirmasid kulude kokkuhoiu nimel kasutama enam suuremaid laevu," selgitas ta.

Teisalt aga on majanduslangus olnud hea, sest see on viinud vedude hinnad alla. Enamus laevafirmasid on prognoosinud endale vedusid rohkem, kui see tegelikult on. "Probleem on selles, et on tühjad konteinerid, laevad ei ole kasutuses ja see tekitab suurt pinget laevaomanikele, feederitele," tõdes Ratassepp.

Alanud aasta põhitrendidest rääkides tõi Ratassepp märksõnadena välja kauba omanikud ja saatjad; ostjad jälgivad üha enam terve tarneahela efektiivsust ja hinda. "Veohinnad on ka tänu sellele üha tundlikud ja hinnatõusu ei saa lähiaastail tulla. See on klientidele hea uudis. Lisaks efektiivsusele püüab terve tarneahel turul püsimise ehk siis elus püsimise nimel tagada kvaliteeti. Praegu võideldakse iga krooni ja sendi nimel," osutas ta tegelikkusele.

Aastani 2020 näevad Ratassepa sõnul spetsialistisd siinse konteineritransiidi kasvu 10% ringis, ei enam. Balti riikide ja Venemaa oodatav kasv tuleb 5,84 miljoni TEUni aastas. 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0441501
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0284111
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0409249
Filipiinide peeso PHP 59,21 0.0270284
Hiina jüaan CNY 7,65 0.0274495
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.0259181
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0161897
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.0807103
India ruupia INR 80,73 0.0272598
Indoneesia ruupia IDR 15954,17 0.0265832
Islandi kroon ISK 135,72 0.0294811
Jaapani jeen JPY 125,05 -0.015991
Kanada dollar CAD 1,50 0.0400775
LAV rand ZAR 15,96 0.0470084
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,11 0.2240108
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.047649
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.0831996
Norra kroon NOK 9,73 -0.0061642
Poola slott PLN 4,33 0.0161752
Rootsi kroon SEK 10,46 0.0114694
Rumeenia leu RON 4,74 0.0189797
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0325988
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0571559
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0528448
Taani kroon DKK 7,46 0.0053621
Tai baht THB 35,30 0.0583884
Tšehhi kroon CZK 25,71 0
Türgi liir TRY 6,00 0.0567168
Ukraina grivna UAH 30,62 0.0264612
Ungari forint HUF 317,67 0.0094447
USA dollar USD 1,13 0.0353763
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.0484614
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0328246
Vene rubla RUB 74,90 0.0712102

Valdkonna töökuulutused