Lennuameti juhi Koit Kaskeli sõnul ei anna tänane juhtum AN-26 kaubalennukiga veel alust seda tüüpi lennuki Eestis keelu alla panemiseks.
"Ei, selle ühe õnnetuse pärast ei ole veel põhjust seda lennukitüüpi Eestis ära keelata. Euroopa Liidus võib seda õhusõiduki tüüpi kasutada," kostis ta küsimusele AN-26 tüübi saatuse kohta Eestis.
Oli ju selletüübilise lennuki hoolde vastavus euronormidele tõsiseks kõneaineks kolm ja pool aastat tagasi. Toona, septembris 2006, oli probleemiks, et Läti lennuettevõtja RAF-Avia Airlines tegi Tallinna ja Helsingi vahel kaubavedu lennukiga AN-26. Ühtpidi oli Läti lennuamet selle lennukitüübi kandnud lennuettevõtja sertifikaadile. Teisalt aga "...Eesti lennuameti hinnangul ei ole AN-26 hoolduskorraldus vastav Euroopa Komisjoni määruse nr 2042/2003 145. osa nõuetega sätestatule ning selle lennukiga reisijate või kauba vedu ärilistel eesmärkidel on Eestis keelatud."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kaskel oli sügisel 2006 AN-26-ga Eestis lendamise osas üsna kriitiline, lausudes siis: "Lennuameti hinnangul on tekkinud olukord tugevasti kahjustanud Euroopa õigusruumis ning ühisturumajanduse alustes kehtivat võrdse kohtlemise printsiipi." Siis esitas Lennuamet Euroopa Komisjonile ning Euroopa Lennuohutusametile teatise, et "...et nad kujundaksid seisukoha ja astuksid kiireid samme, et oleks tagatud nõuetekohane lennuohutus ning ettevõtete võrdne kohtlemine."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Juba 2006. aasta septembris protestis Lennuamet Helsingi-Tallinna liinil kulgevate AN-26 lennukite vastu, ilmneb Lennuameti teateist.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.