• 18.03.10, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hädamaandunud lennukitüübi eest hoiatati juba 3,5 aasta eest

 Juba 2006. aasta septembris protestis Lennuamet Helsingi-Tallinna liinil kulgevate AN-26 lennukite vastu, ilmneb Lennuameti teateist.
Toona, septembris pöördus Lennuamet Euroopa Komisjoni ja Euroopa Lennuohutusameti poole, et need võtaks seisukoha olukorras, kus Läti lennuettevõtja veab Tallinna ja Helsingi vahet kaupa lennukiga, millega Eesti lennuettevõtjad enam kommertslende teha ei tohiks.
Täna keskhommikul hädamaandumise teinud AN-26 kuulub Poola lennufirmale Exin. Firma osutab peamiselt teenust kullerfirmale DHL.
"Läti lennuettevõtja RAF-Avia Airlines teeb Tallinna ja Helsingi vahel kaubavedu 18. septembrist 27. oktoobrini. Firma kasutab õhusõidukit AN-26 ja selle tüübi on Läti lennuamet kandnud ka lennuettevõtja sertifikaadile," seisis toona meie lennuameti teates.
Lennukitüübi keelustamine Eesti õhurtuumis aga oli üsna keeruline: "Eesti lennuameti hinnangul ei ole AN-26 hoolduskorraldus aga vastav Euroopa Komisjoni määruse nr 2042/2003 145. osa nõuetega sätestatule ning selle lennukiga reisijate või kauba vedu ärilistel eesmärkidel on Eestis keelatud.
Samas puudub Eesti lennuametil õigus RAF-Avia Airlines´i lende piirata või keelustada, kuna formaalselt on Läti lennuametil õigus vastavat sertifikaati välja anda. Samuti teostab lennuliini ohutusjärelevalvet ametlikult Läti lennuamet kui lennuettevõtjale sertifikaadi väljastanud ametiasutus."
Hetkel just sama tüüpi lennuki õnnetusega seoses Ülemistel viibiv Lennuameti juht Koit Kaskel oli toona AN-26-ga lendamise osas väga kriitiline: "Lennuameti hinnangul on tekkinud olukord tugevasti kahjustanud Euroopa õigusruumis ning ühisturumajanduse alustes kehtivat võrdse kohtlemise printsiipi."
Seetõttu esitas Lennuamet septembris 2006 teatise Euroopa Komisjonile ning Euroopa Lennuohutusametile, et nad kujundaksid seisukoha ja astuksid kiireid samme, et oleks tagatud nõuetekohane lennuohutus ning ettevõtete võrdne kohtlemine.

Seotud lood

Uudised
  • 18.03.10, 13:38
Õnnetuse lennuki tüübile siiski keeldu ei tule
Lennuameti juhi Koit Kaskeli sõnul ei anna tänane juhtum AN-26 kaubalennukiga veel alust seda tüüpi lennuki Eestis keelu alla panemiseks.
Uudised
  • 21.02.25, 14:25
Laoseis 2025 konverents keskendub kogemuslugudele
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele