Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) juhatus otsustas toetada rootsi meremeeste poolt kavandatud võimalikku streiki 1.aprillil 2010, keelates EMSA liikmeskonnal asuda streikivate Rootsi kaptenite-mehaanikute töökohale ehk hakata streigimurdjateks. Praktikas võib selline situatsioon tekkida Tallinki poolt opereeritaval ja Rootsi lipu all seilaval kahel reisiparvlaeval.
EMSA juhatus võttis täna, 15.03.2010 ühehäälselt vastu otsuse olla koos EMSA liikmeskonnaga solidaarne Rootsi kaptenite ja vanemmehaanikute nõude osas mitte tõsta Rootsis meremeeste pensioniiga 60-lt 62-le eluaastale.
Antud teema on aktuaalne ka Eesti meremeeskonna kontekstis, kus Vabariigi Valitsuses on kabinetivaikuses valmimas sooduspensionide kaotamise reformikava ja vastavad seaduseelnõud.
EMSA on kategooriliselt meremeeste osas sooduspensionide kaotamise vastu. Ei ole mitte ühtki teist elukutset, mille puhul töötaja peab viibima töökohal ja tervistkahjustavates tingimustes tervelt ¾ tööealisest eluajast. Meremehel ei ole tööl oleku ajal võimalust viibida väljaspool töökohta ehk laeva ega kasutada kõigile teistele töötajate kategooriatele kättesaadavat puhkust, sealhulgas võimalust viibida koos oma perega. Ennekõike eeltoodud ja merel töötamise eripärast tulenevad asjaolud tingivad sooduspensionite jätkuva vajaduse.