Eesti teeb tänavu ligi 50% rohkem investeeringuid transpordisektorisse, kui eelmisel aastal. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) andmetel on tänavused prioriteedid teede-ehitus ja laevandus.
Võttes kokku teedesse tehtavad investeeringud ja kõik ülejäänud välisvahenditest tehtavad investeeringud, on MKMi andmetel kasv 2010. aastal ligi 50% (investeeringute suurus 2009. ja 2010. aastal on vastavalt 3,471 ja 5,152 mld krooni). Ministeeriumi hinnangul tehakse olulisi investeeringuid tee-ehitusse ja laevandusse.
Eesti 2010. aasta riigieelarve järgi on teedeehituses ja –renoveerimises suurimad rahaeraldused riigimaanteede remondiks (877,24 mln kr), Tallinna-Tartu-Luhamaa põhimaantee Aruvalla –Kose teelõigu ja Mäo möödasõidu projekteerimiseks ja ehituseks (403,7 mln kr) ning regionaalsete maanteede rekonstrueerimiseks (388,81 mln kr).
Laevanduses võib kolme suurima rahaeraldusena välja tuua Muuga sadama laiendamise (169,93 mln kr), Hundipea sadama ehitamise (152 mln kr) ning Kuivastu, Virtsu, Heltermaa ja Rohuküla sadamate rekonstrueerimise (140,63 mln kr).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ülevaadet transpordisektori investeeringutest ning MKMi 2010. Aasta tegevuskavast transpordisektori arendamisel loe Äripäeva veebruari infolehest Transport ja Logistika.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.