"Ostavad väga vähe! Buumi ajal osteti nii palju, et nüüd pole enam kellegi tehnikat vaja," ohkas Laoekspert OÜ tegevjuht Peeter Kuus.
Et laondus ise on surnud seisus, siis praktiliselt keegi tema sõnul tehnika vastu huvi ei tunne.
"Meie laotehnika äri pluss on see, et kõik, mis müüd, kestab. Kuid miinus on see, et see kestab liiga kaua. Majanduskriisi ajal ei kipu keegi ju ostma," selgitas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Näiteks laotõstukid kestavad lahedalt 10 aastat, riiulid aga 25 aastat. "Meil on kaup, mis naljalt ei kulu, aga laonduses valitseb low-profile seis," osutas Kuus halenaljakale olukorrale.
Tõsi ta on, et leidub isegi üksikuid, kes ostavad omale laotehnikat, "et näe sain poole odavamalt kui buumi ajal" - aga neid on imeüksikuid.
"Eks välisinvestorid veavad Eesti laonduse varsti käima," osutas Kuus Läänes tärkavatele esimestele laonduse võrsetele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Vakants on paljudes ladudes üle poole, kliendiportfell on kui päästerõngas, kliendiga tuleb laonduses suhestuda senisest enam.
Laomaailma juht Tarmo Tuisk usub, et alusekaupa mõtlemine peab laonduses tegema ruumi pakikaupa mõtlemisele.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.