"Mõjutavab halvemuse poole, pankrot läheneb," kostis tülpinult Abiveod OÜ tegevjuht Raivo Pukk jaanuarist tuleva kütuseaktsiisi tõusu peale.
"Tariife tõsta...? Kui tõstan hinda kasvõi natuke, siis seisan. Kui säilitan vana hinna, siis veel saab hakkama..., kuid samas ikkagi keegi püüab vedada odavamalt...," kurtis ta hinnasurve üle.
Puki seletusel on nüüdsel ajal vähimgi hinnatõus kliendile signaaliks, et minna teise vedaja juurde.
"Riik sellest aktsiisitõusust midagi ei võida. Küll leitakse muid võimalusi - tehakse mustalt... Meie ühiskonnas pole teisiti võimalik," selgitas ta, kuidas Eesti majandusel ja eriti veondusel on võrreldes Läänega ikka väga õhuke rasvakiht.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Jama on ja jama alles tuleb! Pankrotilaine tuleb. Kui kusagil üks ots käriseb, siis paisub see laineks," hoiatas Pukk.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.