"Mõjutavab halvemuse poole, pankrot läheneb," kostis tülpinult Abiveod OÜ tegevjuht Raivo Pukk jaanuarist tuleva kütuseaktsiisi tõusu peale.
"Tariife tõsta...? Kui tõstan hinda kasvõi natuke, siis seisan. Kui säilitan vana hinna, siis veel saab hakkama..., kuid samas ikkagi keegi püüab vedada odavamalt...," kurtis ta hinnasurve üle.
Puki seletusel on nüüdsel ajal vähimgi hinnatõus kliendile signaaliks, et minna teise vedaja juurde.
"Riik sellest aktsiisitõusust midagi ei võida. Küll leitakse muid võimalusi - tehakse mustalt... Meie ühiskonnas pole teisiti võimalik," selgitas ta, kuidas Eesti majandusel ja eriti veondusel on võrreldes Läänega ikka väga õhuke rasvakiht.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Jama on ja jama alles tuleb! Pankrotilaine tuleb. Kui kusagil üks ots käriseb, siis paisub see laineks," hoiatas Pukk.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.