Autor: Siim Sultson • 10. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vene piir üks hädaorg

"Kogu see piirivärk on idiootsus ja jama! See ei sõltu Eesti riigist!" pahvatas Transring Tartu OÜ juht Jaak Kivisild Narva piiril kogutavate piiritasude teemast kuuldes.

Tema seletusel on kõik idapiiril toimuv mõistusevastane. Kuna Venemaal avastasid tollivõimud, et aastalõpu eel on

tollitasudest saadud vaid 40%, siis rakendatakse importööride kallal jõuvõtteid. Nii saaks tasu kätte...

"Siis avastati, et peaks ikka ära kaotama piirangu, kus üle Eesti-Vene piiri ei tohi päevas sõita rohkem, kui 70 autot," imestas ta venelaste käitumise üle.

"See järjekord ja kõik seal idapiiril on ebainimlik," oli ta kriitiline igasuguste lisamaksude ja piirangute suhtes.

Ehkki Transring Auto ise toimetab põhiliselt üle Koidula ja Luhamaa piiripunktide, jääb Kivisillale arusaamatuks, miks peab Narva küsima niigi piiril vaevlejatelt veel mingit maksu.

Lahendusena olukorrale näeb ta elektroonse piirijärjekorra kehtestamist. ERAA on selle küll loonud, kuid Kivisilla kinnitusel see veel ei tööta.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077