"Kogu see piirivärk on idiootsus ja jama! See ei sõltu Eesti riigist!" pahvatas Transring Tartu OÜ juht Jaak Kivisild Narva piiril kogutavate piiritasude teemast kuuldes.
Tema seletusel on kõik idapiiril toimuv mõistusevastane. Kuna Venemaal avastasid tollivõimud, et aastalõpu eel on
tollitasudest saadud vaid 40%, siis rakendatakse importööride kallal jõuvõtteid. Nii saaks tasu kätte...
"Siis avastati, et peaks ikka ära kaotama piirangu, kus üle Eesti-Vene piiri ei tohi päevas sõita rohkem, kui 70 autot," imestas ta venelaste käitumise üle.
"See järjekord ja kõik seal idapiiril on ebainimlik," oli ta kriitiline igasuguste lisamaksude ja piirangute suhtes.
Ehkki Transring Auto ise toimetab põhiliselt üle Koidula ja Luhamaa piiripunktide, jääb Kivisillale arusaamatuks, miks peab Narva küsima niigi piiril vaevlejatelt veel mingit maksu.
Lahendusena olukorrale näeb ta elektroonse piirijärjekorra kehtestamist. ERAA on selle küll loonud, kuid Kivisilla kinnitusel see veel ei tööta.
Seotud lood
"See tasu korjamine on linna poolt väga tark samm nii logistikutele kui vedajatele," pidas SCS Logistika tegevjuht Ivo Loide Narvas korjatavat registreerimistasu õigustatuks.
Oma vedajate kaitsmise nimel otsustas Venemaa Föderaalne Tolliteenistus kontrollida Läti vedajaid senisest rangemalt, edastab Baltic Course.
Õiguskantsler Indrek Tederi hinnangul on Narva Linnavalitsuse poolt sõiduautodelt ja veoautodelt piiripunkti sisenemise korraldamise eest tasu nõudmine põhiseadusega vastuolus, teatab Õiguskantsleri Kantselei.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.