Estonian Air sai Rahvusvaheliselt Lennutranspordi Ühenduselt (IATA) plaatina-lennufirma staatuse, olles Baltikumis esimene vastavat sertifikaati omav lennufirma, mis on täielikult üle läinud triipkoodiga pardapasside (BCBP) süsteemile, teatab lennufirma oma pressiteates.
Uus triipkoodisüsteem, mis asendab senised paberile trükitud magnetribaga pardakaardid, annab võimaluse kasutada ühtset ja ülevaatlikku lennuinfosüsteemi. BCBP (Bar-Coded Boarding Passes) süsteemile üleminek lihtsustab info talletamist reisija, tema pagasi, lennumarsruudi, boonuspunktide jms kohta. See muudab koostöö erinevate lennufirmadega sujuvamaks, seda eriti jätkulendude puhul.
Triipkoodiga pardapass muutub IATA uue määruse jõustumise järel standardiks kõigile liikmetele 2010. aasta lõpuks. Plaatina-staatus kaasneb IATA poolt lennujaamadele ja lennufirmadele, mis on uue süsteemi juba enne nõutud tähtaega täies mahus kasutusele võtnud. Oktoobris pälvis IATA plaatina-staatuse Tallinna Lennujaam, olles regiooni kõige uuenduslikum ja operatiivsem õhuvärav.
Kulukatest ja keskkonnakahjulikest magnetribaga pardapassidest loobumine aitab IATA prognooside kohaselt kogu lennutööstusel igal aastal hoida kokku umbes 16 miljardit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praeguseks on BCBP süsteem kasutusel juba enam kui 220 lennufirmas ja enam kui 500 lennujaamas üle maailma, Euroopas on plaatina-lennufirma staatus omistatud ligi kahekümnele lennufirmale. Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus (IATA) esindab enam kui 230 lennufirmat 150s riigis, mille õhuliinid moodustavad kokku umbes 93% kogu maailma lennuliiklusest.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.