Venemaa on hakanud piiril välismaistelt võlgnikelt ära võtma nende autosid. Esimene ohver on Lätist, teatab rus.db.lv.
Sellise võttega püüab idanaaber leida välisvedajate võlgadele katet. Läti firma Aldi Pluss veok konfiskeeriti tollitoimingute käigus Pihkva oblastiga külgneval piiril.
Sellise tegevuse käivitas Venemaa õigupoolest juba eelmisel nädalal, kui sealne kohtutäitur võttis Läti vedajalt ära veoki IVECO 400E38 ja selle haagise, mille väärtuseks hinnati 180 000 krooni. Auto koos haagisega kavatseb täitur müüa maha, et korvata Aldi Plussi võlga Pihkva tolliteenistuse ees. Täituri andmeil on firma tollivõlg koos viivistega 684 000 krooni.
Venemaa lubab selliseid piirioperatsioone jätkata edaspidigi. See näide olgu hoiatuseks teistele võlgnikele, viibutas täituri teenistuse esindaja sõrme. "Autovedudega tegelevad firmad võtku arvesse, et Vene Föderatsiooni sõitvad autojuhid riskivad autodega, kuid naasevad ilma nendeta," lisas teenistuse pressiesindaja Olga Pjatkovskaja.
Sellise meetodi põhjus peituvat selles, et võlglasfirmadelt tavameetoditega võlgu kätte ei saa.
Aldis Pluss kuulub Läti rahvusvaheliste autovedude ühingusse Latvijas Auto. Firmaga kontakti ei olnud võimalik saada, ühendus ise oli nõutu, kostes vaid, et nii, nagu venelased toimisid, teha ei tohi. Liiatigi varasemast puudub selline praktika.
Ühenduse president Valdis Trezins tõdes, et Vene võimud on hakanud viimasel ajal välismaiseid vedajaid käsitsema karmilt: ühelt poolt selleks, et täita riigikassat, teisalt oma vedajate kaitseks. Selliste juhtumite vasturohuna soovitas ta tegutsemist idaturul tähelepanelikult ja tasude õigeaegset maksmist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Üliaeglaseks läinud läbipääsu tõttu Läti-Vene piiril on sealootavate Leedu veokite kütus lõppemas ja juhid nälga jäämas, edastab Baltic Course.
Läti Rahvusvaheliste Autovedude Ühing Latvijas Auto kandis Vene tollivõimudele üle 6,6 miljonit krooni, teatab Baltic Course.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.