Selle sammu astsus lõunanaabrite autovedajate ühing lootuses, et ehk nüüd suhtuvad venelaste tollivõimud piiri
peal Läti vedajatesse leebemalt. Seda lootust avaldas Latvijas Auto president Valdis Trezins.
Vastavalt TIR konventsioonile Latvijas Auto garanteerib iga TIR vedude raames tehtud kaubaveo võla, kui selle väärtus ületab 936 000 krooni (60 000 eurot). Kokku pidavat võlgnevus idanaabrite ees olema 6,6 miljonit krooni.
Võlalimiidi on ületanud põhiliselt üks veofirma - Irona Auto, samas teised venelaste mustas nimekirjas olevad seitse firmat pole seda limiiti ületanud. Need firmad on muuhulgas Prodeksports M, Domo Imostate, Feti, Ludmila, Danta, Risped ja Vako.
Samas Trezins möönis, et Irona Autolt võla kättesaamine saab olema keeruline.
Nüüd, kus vedajate ühing on klaarinud Irona Auto võla Venemaa ees, pöörab ta oma nõude omakorda firma enda vastu.
Trezins tunnistas, et muud lahendust tupikolukorrale idapiiril ta ei näe, ehkki idanaabri nõuetele vastutulek pole rahvusvaheliste veoreeglitega kooskõlas.
Euroopa õiguskaitseorganite, ÜRO poole pöördumine oleks tema seletusel võtnud liiga palju aega, samas lätlastest vedajad oleksid muudkui kannatanud.