"Lätlastel oli ilmselt selle otsususe taga salakauba veo põhjus.... Varasemast ajast on ju lätlastel väga palju juhtumeid idapiiril, näiteks 15 aastat tagasi. Neile kohe meeldib see "susserdamine"!" lisas ta.
Võrreldes Eesti ametivendi, möönis Kuldkepp, et siingi on olnud salakaubaveo katseid, kuid siiski on vasturohuna töötanud tõhusalt ennetustöö.
"Venemaa on ju saaja ja tema reguleerib seda protsessi. Kui vedaja läheb Venemaa saajaga kokkuleppele, jääbki ta vahele," meenutas ta vedajatele idas valitsevat vana tõde. On ju ammu teada, et idas valitsevad kaubaveos kolm skeemi: valge, hall ja must. Esimene neist on igati seaduslik, teise puhul täidetakse tollipabereid valikuliselt, kolmas on üldse paberiteta. Idas on halle skeeme praegu üsna palju, musti on viimasel ajal jäänud vähemaks. "Vaene vedaja muudkui vaadaku, et teda vahele ei tõmmata. Valvas peab olema," manitses Kuldkepp.
Kui augustis pitsitas Vene toll Leedu vedajaid ja detsembris Läti vedajaid, kas siis varsti pole kord Eesti vedajate käes?
"Ma ei usu, et venelased nii pahatahtlikud on. Kui põhjust pole, siis mis neil vaja meid nöökida," uskus Kuldkepp paremat.
"Teisalt ei või ka kindel olla...," jäi ta mõttesse
Eestlaste kaitseks on tema hinnagul ikkagi range vedajate kontroll. "Vedaja ei võid aju salakaubaveost midagi. Võidab tellija ja vedajale jääb risk 100%," kutsus Kuldkepp vedajaid hoiduma kahtlaste skeemidega kaasa minemast.