Lõppenud viinakuu Euroopa automüügi hüpe on kolme aasta parim. Kui eelmise aasta oktoobris müüdi 1,14 miljonit uut autot, siis selle aasta oktoobris 1,26 miljonit autot ehk 11% enam, teatab Bloomberg.
Brüsselis resideeruva Euroopa Autotootjate Ühingu sõnul juhivad nõudluse tõusu osas Ühendkuningriik ja Hispaania. Kui Euroopa Lääne osas käis automüügi kiire kasv, siis Idaaladel aga uute autode müük kukkus, kohati kuni 37%.
Automüügi kosumine oktoobris paistab silma eriti Ühendkuningriigis. Sellel maal müüdi 2009. aasta kümne kuu jooksul võrreldes eelmise aasta kümne kuuga uusi autosid 12% vähem. Samas selle aasta oktoobris müüdi seal uusi autosid jällegi 32% enam, kui eelmise aasta oktoobris. Hispaanias kasvas oktoobrimüük võrreldes eelmise aastaga 26%, samas aga selle aasta kümne kuuga müüdi uusi autosid, võrreldes eelmise aasta kümne kuuga, 24% vähem.
Praegune üldine kasv oktoobri automüügis 11% oli viimati sarnase suurusega 2006. aastal - siis kasvas see näitaja 12,6%.
Parimad tulemused uute autode müügialal sai kirja Renault SA (+34%), järgnevad Toyota Motor Corp. (+18%), Fiat SpA ja PSA Peugeot Citroen (+16%) ning Ford Motor Co. (+15%).
Veel tõstsid oktoobris müüginumbreid Volkswagen AG (+6,3%).
Selle aasta esimese kümne kuuga Euroopa automüük langes, võrreldes eelmise aasta näitajaga, 5% ehk tasemele 12,2 miljonit autot. Siis müüdi 12,8 miljonit autot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.