• 29.10.09, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik tagab eksporti KredExi Krediidikindlustusega

Valitsus otsustas asutada AS KredEx Krediidikindlustus, et tagada eksportijatele stabiilsus eksporditagatiste pakkumisel  ning võimaldada turuolukorra muutustest tulenevalt paindlikkust erinevate kindlustusteenuste pakkumisel, edastab valitsuse pressibüroo.
Valitsus volitas majandus- ja kommunikatsiooniministri asutama riigi osalusega aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus. Aktsiaseltsi loomise eesmärk on suurendada tagatisskeemi riskide võtmise võimet, tagada eksportijatele stabiilsus eksporditagatiste pakkumise osas ning võimaldada turuolukorra muutustest tulenevalt paindlikkust erinevate kindlustusteenuste pakkumisel.
Eraõigusliku krediidikindlustusseltsi asutamisega luuakse lisaks ametlikult riigi poolt tagatava krediidikindlustuse väljastamisele võimalused lühiajaliste eksporditehingute tagamiseks ka Euroopa Liidu ja OECD riikide suunal ning pakutakse siseriiklikku krediidikindlustust. Viimasele kahele tootele riiklik tagatis ei laiene ja tegemist on ärilistest põhimõtetest lähtuva tegevusega.
Kuni krediidikindlustusseltsile tegevusloa saamiseni väljastab tagatisi KredEx, seejärel suunatakse kogu ekspordialane tegevus krediidikindlustusseltsi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täna pakub eksportijatele riiklikke ekspordigarantiisid Krediidi ja Ekspordi Garanteerimise Sihtasutus KredEx. Ettevõtjatele korvatakse kokkulepitud ulatuses eksportimisel poliitiliste või kommertsriskidega seonduvad kahjud. Tulenevalt Euroopa Liidu kehtivatest riigiabi reeglitest saab KredEx praegu garanteerida eksporttehinguid peamiselt vaid väljaspool Euroopa Liidu ja OECD riike.
i

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele