Et kriisiajal sai ületootmisest pääsemiseks uutele autodele tehtud hoolega allahindlusi, on nüüdseks Euroopa ja Aasia autovalmistajad ületoodangust vabad.
Soome Autoala Keskliit usub, et sel sügisel ongi allahindlustega ühel pool, vahendas Taloussanomat.
Kui veel kevadtalvel olid tehased hädas, et liinidelt veeres maha autosid rohkem, kui müüa jõuti, siis nüüd pöördub trend vastupidiseks.
"Nüüdseks on suletud mitmeid tehaseid ja säilinud liinid on kohandatud vähesele nõudlusele. Tootjatel pole enam kaelas müümata uute autode masse," seletas keskliidu esimees Pekka Helander.
Vahepeal tegid tootjad ju võimsaid allahindlusi nii valmismasinatele kui varuosadele. Uuele autole juba pealemaksmist meenutav tegevus saab ilmselt talveks läbi.
Vaikseks jäänud autoturul on osa ostjaid juba edasisest hinnalanguse ootamisest tüdinenud ja hakanud uusi masinaid tasahilju ostma.
Keskliidu andmeil on Soomes sel aastal uusi sõiduautosid müüdud 65 000. Ilmselt selle aasta lõpuks kerkib see number 82 000-85 000le.
Eelmisel aastal oli langus eelneva aastaga võrreldes 40%.
"Kõik märgid viitavad sellele, et uuel aastal võiks müüa 93 000 sõiduautot," oli Helander optimistlik.
Samuti oli ta kindel, et linnamaasturite buum on nüüdseks jäädavalt möödas.
Seotud lood
Nii sõidu- kui tarbeautode müük ärkas septembris unest. Müüdi 704 sõiduautot ja 113 tarbesõidukit, mida on eelmise kuuga võrreldes 162 ja 31 enam.
Ostjad, kes ootavad uute masinate jätkuvat hinnalangust, peavad varsti pettuma.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.