Et kriisiajal sai ületootmisest pääsemiseks uutele autodele tehtud hoolega allahindlusi, on nüüdseks Euroopa ja Aasia autovalmistajad ületoodangust vabad.
Soome Autoala Keskliit usub, et sel sügisel ongi allahindlustega ühel pool, vahendas Taloussanomat.
Kui veel kevadtalvel olid tehased hädas, et liinidelt veeres maha autosid rohkem, kui müüa jõuti, siis nüüd pöördub trend vastupidiseks.
"Nüüdseks on suletud mitmeid tehaseid ja säilinud liinid on kohandatud vähesele nõudlusele. Tootjatel pole enam kaelas müümata uute autode masse," seletas keskliidu esimees Pekka Helander.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vahepeal tegid tootjad ju võimsaid allahindlusi nii valmismasinatele kui varuosadele. Uuele autole juba pealemaksmist meenutav tegevus saab ilmselt talveks läbi.
Vaikseks jäänud autoturul on osa ostjaid juba edasisest hinnalanguse ootamisest tüdinenud ja hakanud uusi masinaid tasahilju ostma.
Keskliidu andmeil on Soomes sel aastal uusi sõiduautosid müüdud 65 000. Ilmselt selle aasta lõpuks kerkib see number 82 000-85 000le.
Eelmisel aastal oli langus eelneva aastaga võrreldes 40%.
"Kõik märgid viitavad sellele, et uuel aastal võiks müüa 93 000 sõiduautot," oli Helander optimistlik.
Samuti oli ta kindel, et linnamaasturite buum on nüüdseks jäädavalt möödas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Nii sõidu- kui tarbeautode müük ärkas septembris unest. Müüdi 704 sõiduautot ja 113 tarbesõidukit, mida on eelmise kuuga võrreldes 162 ja 31 enam.
Ostjad, kes ootavad uute masinate jätkuvat hinnalangust, peavad varsti pettuma.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.