Domus Kinnisvara andmeil on kliendid kulude kärpimiseks vahetanud laopinna väiksema pinna vastu ka 10-15 krooni soodsama ruutmeetrihinna puhul. Enim nõutakse täna 200-300 ruutmeetrist ladu.
Kvaliteetsete lao- ja tootmispindade üürihinnad on täna 55- 60 kr/m², varem 90-95 kr/m².
Sõltuvalt objekti seisukorrast ja asukohast, on pakkumises olevate laopindade üürihinnad üsna erinevad - kuna turul on otsustajaks üürilevõtja, toimub aktiivne kauplemine üürihindade ja tingimuste üle.
Tihtipeale saavutatakse kokkulepe üürihinnal, mis on oluliselt madalam üldisest pakkumishindade hinnatasemest. Väga soodsad lepingud sõlmitakse täna üldjuhul lühiajalistena või tähtajatutena.
Kuigi üürihind on peamine kriteerium, millest ettevõtted pinna valikul lähtuvad, on ülepakkumise tingimustes üha tähtsamad ka lisatingimused - näiteks parkimiskohad, töötajate juurdepääs, ühistranspordi lähedus ja kommunaalkulud.
Siin soovitab büroo eeltööga põhjalik olla, sest mõnikord peidavad omanikud üürihinna languse täiendavatesse halduskuludesse ning
lõppkokkuvõttes jääb üürnikul loodetud hinnavõit saamata.
----
TAUST
Keskmise laopinna hinnatase ühtlane
Laopindade üürihinnad Tallinnas, kr ruutmeetrist
Väga hea seisukord
Hetkel kuum
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
Kesklinn 70-95
Mustamäe, Suur-Sõjamäe 60-80
Äärelinn 65-80
Keskmine seisukord
Kesklinn kuni 50
Mustamäe, Suur-Sõjamäe 50
Äärelinn 40-50
Halb, väga halb seisukord
Kesklinn 25
Mustamäe, Suur-Sõjamäe 25-35
Äärelinn 20-35
Hindades võib tegelikkuses olla olulisi kõikumisi, kuna tänasel turul ei ole keskmist hinnataset välja kujunenud.
Allikas: Domus Kinnisvara
Loe pikemalt laopindade turust 1. septembri Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rain Rätt, Ober Hausi analüütik eeldab teiselt poolaastalt laoüüride langust.
Liviko tegevjuht Janek Kalvi peab oluliseks, et ettevõtte laoga seotud kulud on muutuvkuludeks ja makstakse vaid tarbimise eest.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.