Riigiprokuratuuri teatel ei ole hetkel alust kriminaalmenetluse alustamiseks, sest Eesti õiguskaitseasutusele pole esitatud ametlikku infot, et Arctic Sea võimaliku kaaperdamisega on seotud Eestist pärit isikud.
Seoses Arctic Sea võimaliku kaaperdamisega on Soome ametivõimud esitanud Eesti õiguskaitseasutustele õigusabipalve ning Eesti on selle täitnud.
"Senine õigusalane koostöö ei ole andnud alust arvata, et Arctic Sea võimaliku kaaperdamisega võib olla seotud mõni Eestist pärit isik," lisas Riigiprokuratuuri pressiesindaja Gerrit Mäesalu. "Venemaa ametivõimud Eestile õigusabipalveid seos Arctic Sea võimaliku kaaperdamisega esitanud ei ole."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samuti pole Mäesalu sõnul Eesti õiguskaitseasutusele esitatud ametlikku informatsiooni selle kohta, et Arctic Sea võimaliku kaaperdamisega võivad olla seotud Eestist pärit isikud, mistõttu pole hetkeseisuga ka alust kriminaalmenetluse alustamiseks.
Seotud lood
Malta omanikule ja soomlaste juhtimise all oleva kaubalaeva Arctic Sea võtsid kaaperdajad oma kontrolli alla möödunud nädalal pooleks ööpäevaks Ölandi ja Gotlandi lähedal Rootsi vetes.
Soome majandusleht Taloussanomat vahendas Vene uudisteagentuuri sõnumit, et Vene kaitseminister Anatoli Serdjukovi sõnul osalesid Läänemerel kaubalaeva Arctic Sea kaaperdamises Eesti, Läti ning Venemaa kodanikud.
Välisministeeriumi pressiesindaja Mariann Sudakovi sõnul pole Eesti kodanike osalus kaaperdamises ametlikult kinnitatud.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.