LHV analüütiku Sten Pisangi hinnangul on igati positiivne, et Tallink püüab kulusid kärpida ja tulusid suurendada.
"Kuid laevanduses on kriisi tõttu globaalselt keerulised ajad, mistõttu ei pruugi LHV hinnangul laevade, eriti just vanemate laevade, müügist saadav tulu olla märkimisväärne," lisas Pisang. "Kulusid on Tallink juba erinevaid teid pidi tugevalt kärpinud, tõenäoliselt õnnestub mingeid kulusid veelgi natukene vähendada, kuid kuna Tallinki kulustruktuur on võrdlemisi jäik, siis on seal ka keeruline kiiresti ja olulises mahus midagi täna vähendada."
Pigem tuleks Pisangi hinnangul keskenduda erinevatele võimalustele, kuidas tulusid kasvatada. "Tagantjärele numbreid vaadates on lihtne öelda, millal, mis kulusid ja kui suures mahus oleks pidanud kärpima, kuid LHV hinnangul on juhtkonna palgakärped positiivsed ja päeva lõpuks on tähtis see, et kulusid on siiski vähendatud."
Seotud lood
28 miljardi krooni suuruseks hindas Tallinki juhtkond ettevõtte laevade väärtust möödunud aastal. 2,8 miljardit krooni maksev ja uusim laev Baltic Queen summa sisse veel ei kuulunud. Laevastik andis ettevõtte varadest kokku 83,5%.
Lisaks juhtkonna palkade kärpimisele püüab Tallink hääbuvate kaubavedude tõttu kulusid mujalti kärpida.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.