Varguste arv tõenäoliselt võib kasvada, seda eelkõige kaubaterminalides kauba ladustamise ajal, möönis ERGO riskijuht Timo Heering.
"Röövimiste arvu kasvu hetkel ERGO kahjustatistika ei kajasta. Röövimisi on tulnud seni ette vaid mõnel korral aastas. Vargusi esineb rohkem, ca 18% kõikidest kahjujuhtumitest," rääkis ta. "Samas on röövimiste ja varguste arv marginaalne kauba transportimisel tekkinud kahjude seas."
Heering selgitas, et kui vedajad järgivad kindlustusfirma soovitusi parkimiskohtade valikul, siis on võimalik vargusi ennetada. "Röövimiste arvu kasv pole samuti tõenäoline. Kui kasutada turvaliseid parklaid, mida kindlustusfirma ja IRU soovitab, siis on võimalik röövimisi vältida. Kõik oleneb ettevõtte töökorraldusest, autojuhtide väljaõppest, töögraafikust, tehnikast," lisas ta.
Tema sõnul tekib üle poole kahjudest tekib seoses kauba purunemisega või vigastumisega transpordi käigus. "Need on kahjud, mis ei ole põhjustatud liiklusõnnetusest, vaid on tekkinud transpordivahendi rappumisest, halbadest teeoludest, äkkpidurdusest, mahakukkumised kauba laadimisel või mahalaadimisel jms. Samuti lähevad siia alla kahjud, mis on tekkinud kauba ebapiisavast pakendamisest, mittenõuetekohasest kinnitamisest transpordivahendis, valest paigutusest transpordivahendisse jms. ERGOl on turuosa veosekindlustuse 48% ja vedajavastutuses 60% I kvartalis 2009," selgitas riskijuht.
Seotud lood
Euroopas on vargused autodest tõusev trend, kinnitas Tradeway tegevjuht Aivar Sõrmus.
Kui võrrelda varguste arvu 2008. aasta esimesest poolest tänavuse aasta algusega, siis on AS Inges Kindlustuse poolt fikseeritud varguste arv kasvanud ligi viiendiku võrra, kommenteeris firma tootejuht Janek Mardim maanteeröövlite tegevuse aktiviseerumist.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.