I kvartali andmete põhjal toimus veonduses, laonduses ning posti- ja kulleriteenuses kokku 56 tööõnnetust, millest veonduses 20, posti- ja kullerteenuse valdkonnas 30 ning laonduses 6. Mullu ja tunamullu oli õnnetusi pea sada.
Laonduse tegevusala õnnetusi iseloomustavad peamiselt kukkumise ja komistamisega seotud õnnetused. Nt. töötajad teisaldavad erinevaid materjale ning komistavad millegi vastu või kukub teisaldatav materjal käest. Varasematel aastatel on õnnetusi toimunud ka teisaldusmasinatega, teatas tööinspektsioon.
Esimeses kvartalis registreeriti kokku 734 tööõnnetust, mis on 291 võrra vähem, kui 2008. aasta esimeses kvartalis. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on registreeritud tööõnnetuste arv vähenenud 30%, kusjuures raskete tööõnnetuste arv 41%. Raskusastme lõikes registreeriti kergeid tööõnnetusi 178 võrra ning raskeid tööõnnetusi 110 võrra vähem. Surmaga lõppes esimeses kvartalis üks tööõnnetus.
Välismaal toimus Eesti töötajatega 26 tööõnnetust, millest 10 olid rasked ning 16 kerged tööõnnetused. Ligi pooled õnnetusjuhtumitest on aset leidnud Soome Vabariigis Eesti ehitustöölistega. Tegevusalade lõikes toimub enim tööõnnetusi metallitööstuses ning ehitussektoris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tööõnnetuste arv on vähenenud enamustes tegevusvaldkondades. Võrreldes möödunud aasta I kvartaliga registreeriti tööõnnetusi mõnevõrra rohkem vaid haldus- ja abitegevuse (+15) ning kunsti ja meelelahutuse sektoris (+5). Rohkem kui aasta tagasi on tööõnnetusi registreeritud haldus- ja abitegevuse valdkonnas töötavate turvateenistuste töötajatega.
Tegevusaladest vähenes tööõnnetuste arv enim metallitööstuses (-65) ning hulgi- ja jaekaubanduse sektoris (-43), rasked tööõnnetused vähenesid enim puidutööstuses (78%) ning ehituses (55%)
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.