• 14.05.09, 16:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommetaar: mis on sinu plaan?

Transestonia konverentsil oli poliitikutel võimalus esitleda transiidi elavdamise ideid. Transestonia korraldajate katse saada poliitikutelt tegevusplaani, lõppes sarnaselt minu varasemate ajakirjanduslike katsetega saada vastust samale küsimusele: poliitikutel puudub transiidi arendamise kava.
Kuuest Transestonial esinenud erakonnast viis kinnitasid, et transiit on Eesti majandusele oluline ja nad toetavad transiidi arengut. Ettekannetest oli aga aru saada, et transiit ei ole nende jaoks oluline.
Esinejad ei olnud kuigivõrd kulutanud aega transiidiprobleemidega kurssi viimisele või veelgi enam, neile lahenduste otsimisele. Enamik ettekandeid keskendus päevapoliitilistele teemadele – maksud, kulude kokkuhoid ja opositsioonil võimalusele võimulolijad põrmustada. Sotsiaaldemokraatide juht Jüri Pihl ja Keskerakonna juht Edgar Savisaar oskasid neid teemasid osavalt siduda ka sõnaga transiit. Transiidisektorile omaseid probleeme ja plaani, kuidas võimul olles neid riigi abil lahendada, ettekannetes ei olnud.
Kõige lähemal oli “kuidas” plaanile majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Tema ettekandes olid nimetatud konkreetsed tegevused, mis aitavad tema arvates transiiti Eestis edasi arendada. Kuid Partsil oli ka kõige lihtsam neid tegevusi välja pakkuda, sest tema juhitav ministeerium ju selle tööga tegelebki. Teistelt poliitikutelt oleks see nõudnud suuremat lisatööd, ja see oli neil tegemata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paneb imestama, et plaani esitamisele ei pööratud erilist tähelepanu. Vähemalt opositsioonipoliitikud leidsid ju tegelikult, et transiidist on võimalik leida riigile uusi tuluallikaid. Rahvaliidu esimees Karel Rüütli kinnitas, et ilma lisainvesteeringuteta on võimalik Eesti transiidimahtu tõsta 2–3 korda. Keskerakonna esimees Edgar Savisaar väitis, et ka kõige ligikaudsemate arvutuste kohaselt tähendab transiidi vähenemine meile 10–12 miljardit krooni aastas. Kas need väited on vaid kergelt otsitud populism, mille elluviimisse ka esitajad ise ei usu?
Sest küsida võiks nende väidete peale, nagu küsis Juhan Parts Edgar Savisaarelt tema ettekande lõpus: “Väga hea ettekanne. Aga mis on sinu plaan?”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele