OÜ Väinamere Liinid lõpetas mullu parvlaevadele sõidukikohtade broneerimise telefoni teel ja asendas selle piletite eelmüügiga internetis. Miks, küsisime OÜ Väinamere Liinid teenindusjuhilt Anu Hiiuväinalt.
„Enne e-pileti rakendamist oli broneeringusüsteem üle koormatud nn tühibroneeringutega ca 25% ulatuses, seda eriti tippaegadel. Väga palju tehti broneeringuid igaks juhuks, kuid neid ei kasutatud ega ka tühistatud. Telefonibroneeringu asendamine e-piletiga loonud lepingupoolte (vedaja-klient) õiguste ja kohustuste tasakaalu. Eelmüügipileti puhul läheb vastutus tasumise hetkest pileti omanikule ja see aitab kaasa eelispinna paremale kasutamisele nii vedaja kui ka klientide poolt vaadatuna. Kõik broneeringud, mida ei kavatseta kasutada tühistatakse ja nii vabanevad need teistele soovijatele,“ selgitas Hiiuväin. Eelmüügist müüakse välja vaid pool reisimahust ja ülejäänud pool on alati saadaval sadamas kohapeal, kirjutas Saarlane.ee.
Miks on pileti ostmine internetist tasuline ja sadamakassast mitte? Hiiuväin: “See on ekslik arusaam. Tuleb vahet teha eelisjärjekorra piletil ja üldjärjekorra piletil – eelisjärjekorra piletile lisandub eelisjärjekorra teenustasu. E-pilet on eelisjärjekorra pilet ja sadamast ostes on eelisjärjekorra pilet kallim kui veebist ostes. Üldjärjekorra piletit saab osta vaid sadamast ja sellele ei lisandu eelisjärjekorra teenustasu. Seega on e-piletiga eelisjärjekorra teenus kliendile odavamaks muudetud kui sadamast ostes ja see on tarbija otsene kasu e-pileti kaudu teenuse kasutamisel võrreldes varasema telefoni teel tehtud broneeringuga.“
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.