Tollivormistuse siirdamine piiride lähedusse ei mõjuta piiriületust, sest piiril toimub vormistus endisel viisil, selgitasid maksu- ja tolliameti tollikorralduse spetsialistid Venemaa tollireformi mõju. Siiski leiavad nad, et mingil määral võib importimine muutuda kallimaks, kui kaupade saatmine tollitransiidiga sihtkohta sisemaal ei oleks enam võimalik.
Sellisel juhul tuleks kogu kaubapartii piiri lähedases vormistamise kohas vabasse ringlusse deklareerida ja tasuda ühe korraga kõik maksud. Teatavasti hoitakse tavaliselt kaupa tollilaos ja deklareeritakse seda vabasse ringlusse vastavalt vajadusele. Kaugelt aga pole otstarbekas väikseid kaubakoguseid sihtkohta transportida. Ka tekib Venemaal raskusi inimressursi leidmisel suurtesse ääremaal paiknevatesse tolliterminalidesse.
Piirpunktide spetsialiseerimine teatud kaupade jaoks halvendaks oluliselt logistikat ja muudaks kaubaveo kallimaks kui osasid kaupu peab mõne kaugema piiripunkti kaudu vedama. Piirpunktide režiimid lepitakse kokku kahepoolsete riikidevaheliste lepingutega. Kui iga riik hakkab suvaliselt piiranguid kehtestama, siis võib juhtuda nii, et kaubad läbi mõne piiriületuskoha ei saakski. Mida laseb üks pool läbi, seda ei lase jälle teine jne. Eelmisel aastal kehtestas Venemaa ühepoolselt sõiduautode impordiks teatud piiripunktid. Selle vastu protestis Soome ja EL ning Venemaa tühistas piirangu.
Seotud lood
Venemaa on muutmas oma tollisüsteemi, nimelt kolib tollivormistus välispiiri lähedusse ning samal ajal spetsialiseeruvad piiriületus- ja tollipunktid teatud kaupadele.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.