Mariliis Pinn • 27. aprill 2009
Jaga lugu:

Estonian Air juhindub nõudlusest, Finnair panustab Aasiale

Estonian Airi lennuplaan on kokku pandud nõudlust arvestades, Finnair rõhub mugavusele Euroopa ja Aasia vahel kulgemisel.

„Lennuplaani koostamisel arvestatakse väga palju tegureid, millest tähtsama on nõudlus,“ selgitas Estonian Airi kommunikatsioonijuht Ilona Eskelinenl. „Kõik otsused põhinevad põhjalikel ja pikaajalistel analüüsidel, sh broneeringute „käitumisel“, mille käigus uuritakse kuhu ja millistel kellaaegadel kõige enam lennatakse.  Uuritakse nii olemasolevaid kui ka potentsiaalseid sihtkohti. Analüüsitakse seda, kui palju kasutatakse ühte või teist sihtkohta  ümberistumiseks jätkulendudele. Kui suur on äri- ja puhkuseklientide osakaal ühe või teise lennu puhul jpm.“

Eskelinenl selgitas, et analüüsitakse iga lennuliini tasuvust, lendude võimalikku sagedust, uuritakse vabade nn. slottide olemasolu ühes või teises lennujaamas jpm. „Toon järgmise näite: 70% täituvus => 3x nädalas  Boeing 737-500 eeldab 25 000 reisijat aastas. Selliste sihtkohtade arv on täna  ligikaudu 15,“ lisas ta. „Lennuplaani koostamisel arvestatakse ka edasilennuvõimalusi. Johtuvalt sellest, kuhu enamus reisijaid suundub, planeeritakse ka sihtkohta jõudmise aeg nii, et inimestele jääks piisav aeg ümberistumiseks.“

„Arvestades suhteliselt väikest turgu ehk piiratud nõudlust ja praegust turuolukorda keskendume nendele otselennuliinidele, mille järgi on reaalne nõudlus olemas aga otselennu alternatiiv puudub ja kuhu lennates saame pakkuda sobivamaid ja nõutud väljalennuaegu,“ ütles ta.

Finnairi korporatiiv kommunikatsiooni osakonna spetsialist Manti Väätäinen-Pereira selgitas, et Tallinna-Helsingi lend on nii sätitud, et reisijad jõukaisid sujuvalt Euroopa ja Aasia lendudele ehk nende vahele on jäätud vähemalt 45 minutit.

Finnair on tema sõnul oma lennuplaani lainetena kokku pannud, esimesed lennud saabuvad juba enne 7 hommikul. „7.30 lahkuvad esimesed lennud Euroopa linnadesse. Umbes kella kümneks peaksid kõik reisijad oma sihtpunktis olema,“ lisas ta.

„Kuna Finnair panustab Aasia suunale, on graafik koostatud nii, et kõikidest Euroopa sihtpunktidest oleks hea ühendus Aasiaga ja vastupidi,“ lisas ta.

Ta tõi välja, et kuna Vantaa lennujaam on nii väike, on seal lihte ümberistumisi korraldada ja ei pea terminalide vahel sõitma.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee