Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul saab riik transiiti soodustada läbi infrastruktuuri.
"Riik saab transiidi soodustamiseks arendada infrastruktuuri ning sellega me tegeleme – Koidula piirijaama ehitus käib, Tallinna Sadam teeb investeeringuid Muugale ja Paldiskisse, samuti ehitatakse teid," rääkis minister Äripäevale. "Riigi ülesanne on ka hoida meie transiidisektorit konkurentsivõimelisena nii palju, kui riik sellesse sekkuda saab. Näiteks muudame me raudtee infrastruktuuri kasutustasusid, et need muutunud majandusoludes ei osutuks vedajatele ebamõistlikult suureks."
"Eesti strateegiline suund on transiidi mitmekesistamine, et me ei piirduks vaid Ida-Lääne suunalise toorainega," lisas Parts.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.