Hea, et langus ei ole süvenenud, vaid on kolme kuuga jäänud pidama, kommenteeris Tallinna Lennujaama juht Rein Loik reisijatevoo ja kaubamahtude I kvartali statistikat.
Loik ütles, et trendid on objektiivsed. „Kui majandus kosub hakkab lennundus esimesena kosuma. Inimestel on kõige lihtsam reisimiste pealt kokku hoida ja reis tulevikku lükata,“ lisas ta.
Loik selgitas, et Eestis on lihtsalt trendid sügavamad, oli ka 2007. aasta tõus suurem kui mujal maailmas ja mujal maailmas langes veebruaris lennureisijate arv 10%.
„Hea meel, et langus ei ole süvenenud, vaid kolme kuuga on jäänud pidama. See trend ei muutu enne kui majandus muutub,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tallinna lennujaama ei soovinud ta Riiaga võrrelda, sest seal tõuseb vaid Air Balticu reisijate arv, teised langevad. „ Pärast seda, kui AirBalticu majandustulemused avaldatakse, võib järeldusi teha, kas ambitsioonikas reisijate kesv on olnud edukas või mitte,“ lisas ta.
Seotud lood
Riia lennujaama läbis 2009. aasta I kvartalis 5,1% rohkem reisijaid kui mullu. Kaubavood kasvasid 19%.
2009. aasta I kvartalis kukkus Lennart Meri nimelise õhuvärava reisijate arv 24,6% ehk 304 000 reisijani. Kaubamahud kahanesid 35,8% ehk 5 716 tonnini.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.