Maailma lennureisijate arv kukkus veebruaris 10,1% võrreldes 2008. aasta sama kuuga, lüües jaanuari 5,6% list langusrekordit, teatas Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA).
Samas vähendasid lennukompaniid üliagressiivselt mahtusid, kuid 5,9%line lendude vähendamine ei suutnud nõudluse kukkumisega sammu pidada ja lennukite täituvus langes 69,9%, mis on 3,2% väiksem kui mullu samal ajal.
Veebruaris langesid lennukiga veetava kauba mahud 22,1%, see on kolmas kuu järjest, mil kukkumine on üle 20% (23,2% jaanuaris ja 22,6% detsembris).
„Jätkuvalt on sünge. Veebruari reisijate arvu kukkumine näitab kriisi laienemist. Samas kaubamahud on stabiilselt kukkunud 20%, mis võib tähendada, et põhi on käes. Siiski kukkumise suurus näitab, et sellest taastumine on pikk protsess,“ ütles IATA juht Giovanni Bisignani.
Kõige rohkem kukkus reisijate arv Aafrikas – 13,7%. Seal vähendati ka lennumahte kõige karmimalt, tervelt 11,8%. Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas kukkus reisijate arv 12,8%. Põhja-Ameerikas oli kukkumine rekordilised 12%. Euroopas reisisid inimesed lennukiga 10,1% ja Ladina-Ameerikas 3,8% vähem. Vaid Lähis-Idas reisijate arv kasvas, küll vaid 0,4%.
Kuigi kaubavedu on veel madalseisus ja nõudlus on nõrk, on viimasel kolmel kuul põhi leitud. Kesk-Ida vedajate kukkumine võrreldes 2008. aasta veebruariga oli väikseim – 4,8%. Viletsaim oli Aafrika lennufirmade tulemus, tervelt 30,7%line kukkumine. Aasia kaubamahud kukkusid 24,7%. Euroopa ja Põhja-Ameerika kukkusid vastavalt 23,1% ja 21,8%. Ladina-Ameerikas oli langus 22,8%.
Bisignani tuletas riigijuhtidele meelde, et õhutransport on majanduse katalüsaator ja kutsus üles poliitikuid lennundust aitama. „Valitsused kulutavad triljoneid pankade aitamiseks ja abipakettidele. Meie nõudmised valitsusele on tagasihoidlikud ja säästlikud,“ ütles ta. Ta selgitas, et lennundusmaksud peaksid olema mõistlikud ja USA valitsus peaks loobuma 6,9 mld dollari suurusest maksutõusust. „Teiseks, valitsused ei tohi mõelda lennundusest kui luksusest, vaid kui inimeste, kaupade ja turgude ühendamisest. Veel – lennufirmad peaksid saama ühineda,“ lisas ta.
Seotud lood
2009. aasta I kvartalis kukkus Lennart Meri nimelise õhuvärava reisijate arv 24,6% ehk 304 000 reisijani. Kaubamahud kahanesid 35,8% ehk 5 716 tonnini.
Seagripp tuli lennundusele kõige viletsamal ajal, kuna möödunud kuul tegi reisijate arvu kukkumine uue rekordi, teatas Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA).
Finnairi kontserni juht Jukka Hienonen arvab, et ellujäämiseks peavad tugevamad lennufirmad pigem lennuparki investeerima, mitte nõrgemaid konkurente üles ostma.
Jaanuaris langesid rahvusvahelise lennuliikluse näitajad veelgi, teatas Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA). Reisijate vood langesid 5,6% ja kaubaliiklus 23,2%.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.