Autor: Mariliis Pinn • 24. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paul: Eestit ei tea keegi, kuid Singapuri teavad kõik

Selle aasta kevade alguspäevadel toimus Tartus juba kümnes Logistikaseminar, kus muuhulgas jäi kõlama mõte, et eestlased peaksid maailmas laiemalt ringi vaatama, mitte ennast vaid Lätiga võrdlema.

Seminari teema – innovatsioon ja efektiivsus logistikas oli seotud eelkõige praeguse olukorraga, mis valitseb maailma ja ka Eesti logistika ja muudes valdkondades, võttis ürituse kokku seminari peakorraldaja Helen Tiitma.

Tõsisele teemale vaatamata oli aga Logistikaseminaril osalejate tuju igati positiivne, oli tunda kevadiselt päikesepaistelist ja sooja atmosfääri.

Kuigi seminari teema oli üheselt määratud osutus, et kõik ei mõista seda ühtemoodi. Iga esineja rääkis omast innovatsioonist: Veigo Kell (EAS) defineeris seda kui „uuendust, mis loob uut majandusliku/sotsiaalset väärtust“, Roger Allas (HAVI Logistics OÜ) keskendus aga innovatsioonile mõtteviisi muutmises.

Paljud esinejad pidasid tähtsaks just pikaajalise strateegia väljatöötamist. DACHSER Intelligent Logistics esindaja Marc Sürth rõhutas oma ettekandes, et ei tasu keskenduda vaid veohinna survestamisele vaid peaks vaatama kogu tarneahela kulusid, alustades finatseerimisest ja lõpetades laovarudega. "Praegune hinnadumping saab kesta vaid loetud kuud, kuni osad vedajad välja surevad ning hiljem võivad samale tasemele või isegi kõrgemale tõusta. Plaane tuleks kavandada pikemas perspektiivis."

KNAPP Logistik Automationi müügijuht Sven Waldhaus tutvustas seminaril osalejatele Magnum Logistics laosüsteemi ja rääkis kuidas selle lahendus välja töötati. Waldhaus võttis aktiivselt osa ka seminari diskussioonpaneelis, kus toonitas, et Eesti majandusolukord pole eriti kehv. "Teil on haritud inimesed, tugevalt arenenud IT sektor ning töökad inimesed. Olen kindel, et väikeriigid nagu Eesti ja Austria elavad majanduslanguse valutumalt üle."

Esimese päeva kulminatsiooniks sai diskussioonipaneel, milles osalesid Eesti tipptegijad ja tänu aktuaalsele teemale aktiivseks osalejaks oli ka publik. Diskussiooni moderaator Illimar Paul (Eesti Ostu- ja Tarneahelate Ühingu esimees) lõpetas seda kõnega, milles veelkord rõhutas mõtet: „...Kui vana on Eesti? Ca 40 aastat. Aga kui vana on Singapur? Ta iseseisvus 1968. aastal ehk samuti 40 aasta ringi. Kui suur on Eesti pindala? 45227 ruutkilomeetrit. Kui suur on Singapur? Kaks kolmandikku Hiiumaast ehk 700 ruutkilomeetrit. Eestit ei tea põhimõtteliselt mitte keegi, kuid Singapuri teavad kõik! JA MEIE VÕRDLEME ENNAST LÄTIGA?!“

Teisel päeval igal osalejal oli võimalik valida töögrupi oma maitse järgi, sest teemade valik oli väga lai: alates militaarlogistikast, kuni tööjõuturu probleemideni, mis oli väga populaarne tudengite seas.

Juubeliseminari eesmärgiks oli praktiliste lahenduste leidmine, et igal osalejal oleks seminarilt mõni hea mõte endaga kaasa võtta ja kindlasti see eesmärk sai täidetud ja Logistikaseminaril osalejad lahkusid heade mõtete linnast lennukate ja innovaatiliste ideedega ja plaanidega!

 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077