• 26.02.09, 14:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet ja ARK ühinevad 1. juunist 2009

Täna kiitis valitsus istungil heaks eelnõu, millega kinnitati maanteeameti ja Eesti autoregistrikeskuse (ARK) ühinemise kuupäevaks 1. juuni 2009. 
Uue asutuse nimeks jääb Maanteeamet, kaubamärgina säilib ka ARK, teatas ministeerium.  
Uue ameti eesmärk on maanteeameti ja ARK-i koostöös efektiivsemalt  arendada e-teenuseid ja vähendada kattuvaid tegevusi Eesti teede ja liikluskultuuri  edendamisel ning sellega ka kokku hoida halduskulusid.
Ühinemise tulemusel on maanteeameti ja ARK-i registrites sisalduvatele andmeteid kasutades tulevikus võimalik arendada erinevaid e-teenuseid, milleks napib praegu ressursse ning arendustöö ei toimu alati omavahel kooskõlas. Kahe eraldi asutuse haldamine tähendab funktsioonide kattuvust ka mõlema asutuse tugitegevustes, samuti kattuvad osaliselt tegevused liiklusohutuse valdkonnas, kus ühtne juhtimine tagaks parema tulemuse saavutamise.
Ühinemise ettevalmistamiseks moodustati majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juurde töögrupid, kus jõuti analüüsi tulemusel järeldusele, et pärast asutuste liitmist on otstarbekas jätta alles maanteeameti 2009. aasta 10. jaanuarist jõustunud struktuur, mis põhineb kesksel asutusel ja sellele alluvatel regionaalsetel asutustel – teedekeskustel.
Praegu on mõlemal ühineval asutusel kõiki maakondi kattev büroode võrgustik, mille ülalpidamine on kulukas. Kuna regionaalsete asutuste ülesannete hulgas on tulevikus ka riikliku järelevalve teostamine, kujundatakse teedekeskused ühinemise järel ümber kohalikeks asutusteks.
Maanteeameti restruktureerimine käivitus 2009. aasta alguses, ühinemise ja aasta alguses läbi viidud Maanteeameti ümberkorraldamise järgselt väheneb asutuse ametikohtade arv ligikaudu 135 võrra. Arvestades, et kahe asutuse liitumisel langeb kõige suurem koormus just tugitegevustele, siis pärast 2009. aasta alguse ümberkorraldusi ei ole esialgu otstarbekas asutuse koosseisu suurel hulgal täiendavalt vähendada. Küll aga loob ühinemine selleks eeldused tulevikus, hinnanguliselt võib 2010. aastal ametikohtade arv väheneda kuni 20 ametikoha võrra.
Maanteeameti ülesannete jaotus kesk- ja kohalike asutuste vahel jääb praegusega võrreldes muutmata, kuid ARK-i praegused maakondlikud üksused hakkavad alluma vastava regionaalse teedekeskuse juhile (praegu alluvad üksused ARK-i peadirektorile).
Regionaalsete teedekeskuste haldusfunktsioonid jäävad suuremas osas Maanteeameti vastutusvaldkonda.
Selline organisatsiooni mudel võimaldab jätta suurema otsustusõiguse kohaliku tähtsusega küsimustes regioonidesse ning samas koondada asutuse tegevuseks vajalikud tugiteenused.
Uue asutuse nimeks jääb maanteeamet, kaubamärgina säilib ka ARK. Maanteeameti nimetuse ja logo säilimine endisel kujul on otstarbekas, kuna see on fikseeritud kogu selle organisatsiooniga seotud seadusandluses ja dokumentides. Ülemaailmse Teedeliidu liikmesriigid kasutavad riigi teedeala haldava organisatsiooni nimetuses sõna „maantee“.
Maanteeameti eelarve 2009. aastal koos teedeehituse investeeringutega oli 3,35 miljardit krooni, Autoregistrikeskuse kinnitatud eelarve 2009. aastaks on 113 miljonit krooni. Eelnõu läheb edasi lugemisele riigikokku.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele