Autor: Mariliis Pinn • 24. veebruar 2009

Eesti Post trügib uutele marjamaadele

Eesti Post kaotab tänavu toimuva postituru avamisega 61 miljonit krooni. Ligi miljardi kroonise aastakäibega firma vaatab nüüd logistikaturul ringi ja toob välja teenuseid, millega kaduma minev raha tagasi teenida.

Eelmise aasta lõpukuudel sai Eesti Posti juhtkond valmis oma tänavuse eelarvega. Esimesel katsel seda kinnitada ei õnnestunud. Nõukogu saatis eelarve tagasi ning palus kaaluda mõjusid, mida toob kaasa postituru avamine. Pärast kaalumist leitigi, et  postituru avamine viib ettevõtte tulude poolelt 61 miljonit krooni.

Eesi Posti juhatuse esimehe Ahti Kallaste sõnul tahab kindlasti Express Post lisaks perioodika laiali vedamisele asuda ka kirju laiali kandma. Teise tulude vähenemise põhjusena on postifirma juhtkond näinud hinnalangust, mille turu avamine kaasa toob. Kallaste hinnangul on 80% kirjadest äriklientidele kuuluvad, kes saadavad posti teel näiteks arveid. Selliste kirjade jaoks tekib partiikirja teenus – kirju ei võeta laiali jagamiseks iga päev, vaid suurem kogus paar korda nädalas, kuid see eest on kirja hind odavam. „Ärikliendi jaoks ei ole vahet, et arve jõuaks kohale kohe. Oluline on, et arve kohaletoimetamise järel jääks veel mõistlik maksetähtaeg arve saajale. Peaasi on hind,“ räägib Kallaste.

Eesti Post ise ei ole siiski jäänud lootma postiseaduse kaitsvale keerukusele, vaid on planeerinud sisenemist teenustesse, kust kaotatavad 61 miljonit krooni tulevikus tagasi teenida. Jõuliseimat tulekut lubab Ahti Kallaste e-arvete turule.

„Oleme tasa ja targu seda teenust ettevalmistanud ning jõudnud sellega kaugemale, kui sellest on räägitud,“ ütleb Kallaste ning lubab maikuus uue teenusega väljas olla. Kallaste näeb infologistika harus kolme teenust: e-arved, kus soovitakse konkureerida Itellaga, aadressiga reklaam ja trükilahendused. Ta kinntab, et infologistikaga tegelemine ei sae postiteenuste oksa.

Ümbrikutes liigutatav kirjade maht suundub e-kanalitesse. Enamus sellest on ettevõtete arved ja teatised, millede edastamiseks on e-lahendused olemas. Infologistikaga tegelemine tagaks postiteenuste võrgule tööd, et kandevõrgul oleks, mida laiali kanda, leiab Kallaste.

Ometigi tuli vahepeal Eesti Posti uutest logistikateenustest uudiseid hooga, mis jättis mulje, et postifirma muudab end ümber logistikafirmaks. Kallaste kinnitab, et sellist plaani ei ole. Logistikafirmaks kindlasti ei muututa. Tema sõnul paistab logistika silma lihtsalt seetõttu on sinna on praegu tulnud Eesti Postil kõige enam uusi asju.

Loe lisa homsest Logistikast.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077