Fazer Eesti on GPSidega autosid jälgides otstarbetud sõidud kaotanud, ütles Fazer Eesti logistikajuht Raivo Roolaid.
„Oleme saanud kõvasti targemaks, mis meil ettevõttes sõitude osas toimub. Näiteks mõned ringid, mis osutusid otstarbetuks, oleme suutnud lõpetada. Töö efektiivsus on oluliselt kasvanud,“ rääkis ta GPSi jälgimise kasutegurist.
„Kui tööle tulin, siis puudus ettevõttes võimalus näha, millisel ajal ja kus meie autod liiguvad. Kui näiteks Rakveresse läheb päevas kolm autot, siis saaks mingeid sõite ehk ühildada. Paberi pealt vaadates on seda aga mõnevõrra raske jälgida ja korraldada. Samuti võimaldab teenus kontrollida, mis kell kliendi juurde on jõutud. Jäävad ära vaidlused, kus klient näiteks väidab, et auto on hilinenud,“ ütles Roolaid.
Kõigil Fazer Eesti autodel seadmeid peal pole. Hetkel on GPS-ga varustatud kuskil 5-10 autot. „Oleme teinud seda piirkondade kaupa ehk mõnel autol, mis näiteks Ida-Virumaale liigub, on seade peal,“ lisas ta.
„Seadmete paigaldus sõltub aga suuresti firma profiilist. Kui ollakse vedaja, siis oleks vajalik kõigile panna, aga kui osutatakse teenust, siis ei näe ma küll põhjust, miks seade kõigile autodele panna. Investeering on olnud töö efektiivsuse suurendamisega võrreldes tilluke. Väljaostmise hind on kuskil 5000-6000 krooni ja jälgimissüsteemi kasutamise hing olenevalt firmast 200-500 krooni kuus. Praeguseks olema seda teenust kasutanud umbes aasta,“ lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.