Autor: Mariliis Pinn • 23. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lennundus loodab iseteenindusele

Lennufirmad panustavad klientide iseteenindusele, et kulusid kokku hoida ja raskeid aegu üle elada.

Rahvusvahelise lennufirmade ühenduse IATA triipkoodiga pardapääsme projektijuht Eric Leopold sõnas, et lennufirmad ellu jääksid, peavad nad muutuma. Seetõttu panustavad nad ka e-piletisse, elektroonilisse pardapääsmetesse, mobiilsusesse, iseteenindusjaamadesse ja efektiivsemasse pagasikäsitlemisse. „Parimal juhul säästetakse nende projektidega sel aastal 14 mld dollarit,“ lisas ta.

Suurim eesmärk on kasvatada mobiilide kasutamist. „Inimesed ostavad e-pileti, selle välja printimise asemel, laeb ta ribakoodi mobiili, mille näitamisega pääseb ta lennukisse,“ selgitas Leopold.

Iseteenindusjaamade tootja NRC corp. turundusjuht. Tania Ladici sõnul maksab tavalises chek-inis ühe reisija registreerimine keskmiselt 3 dollarit, interneti või automaadi chek-in maksab vaid kuni 14 USA senti. „Kulud vähenevad kuni 95%,“ lisas ta. 

„Lisaks ei unusta masin pakkuda inimesele võimalust parem koht valida ja selle eest raha küsida, lisapagasi eest lisaraha kasseerida, jne. Lisaks ei satu masin stressi, kui ta näeb järjekorda enda taga kasvama,“ tõi ta välja automaatide eeliseid ja varjatud teenimisvõimalusi.

Ta selgitas, et inimesi tuleb suunata võimalikult palju iseteeninduskioskeid kasutama, neid peab panema parklatesse, ootesaali ja ka väravatesse. „Et inimesed näeksid seda teel lennukile,“ lisas ta.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077