Eesti Ekspressis ilmus täna artikkel Estonian Airi kohta, milles väidetakse, et ettevõte sooritas teadlikult lende lennukiga, millel oli kütusepaagi lekkekahtlus ja riskis 66 korda reisijate eluga.
Nii Estonian Air kui ka Eesti lennuamet kinnitavad, et antud juhtum ei kujutanud kellelegi reaalset ohtu, kuna rikkekahtlusega paaki ei kasutatud, teatas firma.
Juhtumi põhjal heidab Eesti lennuamet nii Estonian Airile kui ka firma lennukeid hooldavale firmale Air Maintenance Estonia (AME) ette seda, et rikuti lennuohutusnõudeid, mis näevad ette kindlate protseduuride järgimist ka väikseima veakahtluse korral.
Tegu oli keskmise kütusepaagi lekkekahtlusega, millest AME Estonian Airile kirjalikult ei teatanud, vaid tunnistas lennuki lennukõlbulikuks. Info võimaliku kütusepaagi lekke kohta jõudis Estonian Airi suulise märkusena. Estonian Air otsustas aga igasuguste riskide vältimiseks keskmist kütusepaaki kuni selle võimaliku rikke väljaselgitamiseni mitte kasutada. Paraku ei järgitud nende otsuste tegemisel kõiki ettevõttes kehtestatud protseduure.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti Ekspressi anonüümsete allikate väide, et lennufirma võis väidetava kütusepaagi lekkekahtlusega lennumasinat kasutada kehva majandusolukorra pärast, on absoluutselt vale – Estonian Air ei sea majandusseisu lennuohutusest tähtsamaks.
Estonian Airi juhtkond võtab antud juhtumit väga tõsiselt ning teeb kõik endast oleneva, et tagada kõikide protseduuride järgimine.
Estonian Airile kui lennukompaniile on esmatähtis lennureisijate ja meie töötajate turvalisus, alles seejärel „äri“.
Estonian Air on antud juhtumiga juba pikalt tegelenud, mille valguses on väga põhjalikult läbi vaadatud lennuohutust tagavad protseduurid ja kahe firma (Estonian Air ja AME) vaheline kommunikatsioon. Sügisel viis IATA (Rahvusvaheline Lennufirmade Assotsiatsioon) Estonian Airis läbi põhjaliku auditi, mis kontrollis Estonian Airi tegevuse vastavust rangetele lennuohutust tagavatele nõuetele. Auditeerimise käigus tehti ettepanekuid osade protseduuride selgemaks ja täpsemaks sõnastamiseks. Pärast muudatuste sisseviimist käsiraamatutesse toimus detsembris järelaudit, mille tulemusena tunnistati Estonian Airi ning tema tegevuse vastavust rahvusvahelistele standarditele.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.