Veokijuht Joe Rini tundis majanduslangust eriti valusalt, kirjutas Los Angeles Times. Üks ta paremaid kliente tellis töö, mille keskmine tasu oleks tavaliselt 4400 dollarit, Rini nõustus vedama 3400 dollariga, kuid konkurent pakkus veel 400 dollarit odavamat hinda, millega Rini ei suutnud võidu pakkuda. „Ma ei tahtnud nii odavalt vedada, nüüd mu äri on läbi. Vedajad pakuvad ükskõik, mis hinda, et saada, mida iganes oma veokitesse,“ lisas mees.
Ameerika veokiteliidu andmetel oli oktoober viimase viie aasta kõige viletsam oktoober. Samas november oli pisut parem. Liidu peaökonomist Bob Costello lisas samas, et väljavaated ei ole head.
2008. aasta kolmandal kvartalil lõpetasid tegevuse 785 veofirmat, millel kokku oli 39 000 veokit. 2008. aasta 9 esimesel kuuli oli tööta 127 000 veokit ehk 6,5% tööstusharust, selgitas Avondale Partners analüütik Donald Broughton. „Nii palju tööta veokeid ei ole varem olnud,“ lisas ta.
See sundis ka ettevõtete palgal olevaid veokijuhte võitlema väiksemate kaubakoguste pärast, mis tegi veel raskemas iseseisvate vedajate elu.
„Umbes 100 000 juhti jäid tööst ilma 2008. aasta esimesel poolele,“ ütles Owner-Operator Independent Drivers Assni president Todd Spencer. Ta sõnas, tööajapiirangud ja keskkonnanõuded, mis eeldavad uuemaid veokeid, teevad veokijuhtide elu veelgi raskemaks.