• 09.12.08, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statoil fortis diislikütus viib edasi isegi 33 miinuskraadiga

Valdavalt peavad Eesti kütusemüüjate talvised diislikütused vastu seaduses nõutud 26 külmakraadile,  Eesti Statoili teenindusjaamades ja 1-2-3 automaattanklates müügil olev Statoil fortis diislikütus tagab auto töökindluse isegi kuni 33 miinuskraadiga, teatas firma.
„Veel selleks aastaks lubavad sünoptikud kargeid talveilmasid, mistõttu tuleks diiselmootoriga sõidukite juhtidel pidevalt kvaliteetset külmakindlat kütust kasutada, et mõnel hommikul ootamatult mitte tee äärde jääda,“ ütles Eesti Statoili mootorikütuste tootejuht Toomas Meltsas. „Külmaga ilmaga hanguma hakanud madala külmataluvusega diislikütust ei ole võimalik "parandada" ilmastikuoludele sobivat diislikütust juurde tankides, sest talvine diislikütus ei ole võimeline külma tõttu juba moodustunud parafiinihelbekesi lahustama,“ lisas Meltsas, kelle sõnul saab parafiini lahustada vaid diislikütust soojendades, näiteks autoga sooja ruumi sõites.
Toomas Meltsase sõnul on Eesti tanklates valdavalt müügil diislikütus, mille hangumispunkt on 26 miinuskraadi juures ning hägustumispunkt, mil parafiinikristallid tekkima hakkavad, juba 16 külmakraadi juures. „Eesti Statoilis müüdava talvise diislikütuse hangumispunkt on aga 33 miinuskraadi juures ja parafiinikristallid hakkavad tekkima alles 22 miinuskraadi juures,“ ütles Meltsas. „Statoili diislikütus on täiustatud lisaainega fortis, mis vähendab kütuse vahutamist tankimisel, puhastab kütusesüsteemi ja hoiab seal ära korrosiooni tekkimise.“
 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele