Ärimees Joakim Helenius arvas, et Estonian Air ei ole tavaline firma ja selle roll majandusele on suurem kui paistab.
„Estonian Airist ei saa mõelda, kui suvaliselt firmast. See on Eesti õhuühendus muu maailmaga. SAS tahab ainult, et Estonian Air veaks kliente nende keskustesse nagu Stockholm ja Kopenhaagen. Nad ei ütle seda küll välja, kuid alati on nii, et suur lennufirma ostab väiksema, et oma kasumlikkust tõsta,“ selgitas ta SASi ostuhuvi võimalikke tagamaid.
„Kui valitus tahab, et Tallinnast oleks rohkem otseühendusi Euroopa linnadega, on parem iseseisev Estonian Air,“ leidis Helenius ja hoiatas, et kui Eestisse lendamiseks peab ümber istuma on suur oht perifeeriaks muutuda.
Helenius leidis, et SASile müümise asemel peaks mujalt kapitali juurde leidma ja näiteks täiendavaid investoreid kaasama. „Küsimus on, milline oleks pikkajaline kasumlik strateegia Estonian Airile. Kõik lennufirmad on aegajalt lühiajaliselt kahjumis eriti praeguses majandussituatsioonis. Väikesed lennufirmad on leidnud huvitavaid turunišše, kus nad kasumlikult tegutsevad. Küsimus on, milline nišš sobiks Estonian Airile,“ arutles Helenius.
Helenius tõi välja, et Eestile on otseühendused vajalikud, sest need meelitavad siia ärimehi ja investoreid, ning ka turiste. „Kui paljud viitsiksid siia lennata, kui peab vahemaandumisi tegema?“ tõstatas ta küsimuse.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.