Ärimees Joakim Helenius arvas, et Estonian Air ei ole tavaline firma ja selle roll majandusele on suurem kui paistab.
„Estonian Airist ei saa mõelda, kui suvaliselt firmast. See on Eesti õhuühendus muu maailmaga. SAS tahab ainult, et Estonian Air veaks kliente nende keskustesse nagu Stockholm ja Kopenhaagen. Nad ei ütle seda küll välja, kuid alati on nii, et suur lennufirma ostab väiksema, et oma kasumlikkust tõsta,“ selgitas ta SASi ostuhuvi võimalikke tagamaid.
„Kui valitus tahab, et Tallinnast oleks rohkem otseühendusi Euroopa linnadega, on parem iseseisev Estonian Air,“ leidis Helenius ja hoiatas, et kui Eestisse lendamiseks peab ümber istuma on suur oht perifeeriaks muutuda.
Helenius leidis, et SASile müümise asemel peaks mujalt kapitali juurde leidma ja näiteks täiendavaid investoreid kaasama. „Küsimus on, milline oleks pikkajaline kasumlik strateegia Estonian Airile. Kõik lennufirmad on aegajalt lühiajaliselt kahjumis eriti praeguses majandussituatsioonis. Väikesed lennufirmad on leidnud huvitavaid turunišše, kus nad kasumlikult tegutsevad. Küsimus on, milline nišš sobiks Estonian Airile,“ arutles Helenius.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Helenius tõi välja, et Eestile on otseühendused vajalikud, sest need meelitavad siia ärimehi ja investoreid, ning ka turiste. „Kui paljud viitsiksid siia lennata, kui peab vahemaandumisi tegema?“ tõstatas ta küsimuse.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.