Tschudi Logistics ASi raudteevedude osakonna juhataja Mart Loo hinnangul suundub senini Eestit läbinud Venemaa-suunaline transiit nüüd Lätti. Ainus siinne argument on Tallinn-Moskva konteinerrong, kuna kindel transiidiaeg on kauba saajale oluline faktor. Sestap on vähetõenäoline, et Läti kaudu hakatakse vedama kaupa, mis praegu jõuab Venemaale Tallinn-Moskva kaubarongiga. Samas, kui lätlased suudavad kauba kiiremini Venemaale vedada, võib see siiski juhtuda.
Juba praegu võib öelda, et need kaubad, mis lähevad hetkel Eesti kaudu Kesk-Aasiasse ja Siberisse, lähevad tuleval aastal sinna läbi Riia, rääkis Loo. Selle põhjuseks on Eestis kahekordistuv raudteevedude maks.
Eesti Raudtee teatel avaldavad transiidifirmad neile survet, et veomaksu vähendataks, samas pole see logistikaahelas määrav. Eesti Raudtee pressiesindaja sõnul takistab transiidi ümbersuunamist Läti tollipunktide vähene läbilaskevõime ja kaubaummikud, kuigi konteinervedusid võib Eesti siiski kaotada.