Pärast seda, kui lätlased saavutasid Vene raudteega kokkuleppe Läti sadamate kaudu Venemaale suunduva konteinerveo tariifide alandamises ja Eesti raudtee 1. jaanuarist veomakse tõstab, võib siinsele transiidiärile hingekella lüüa, kirjutab dv.ee.
Tschudi Logistics ASi raudteevedude osakonna juhataja Mart Loo hinnangul suundub senini Eestit läbinud Venemaa-suunaline transiit nüüd Lätti. Ainus siinne argument on Tallinn-Moskva konteinerrong, kuna kindel transiidiaeg on kauba saajale oluline faktor. Sestap on vähetõenäoline, et Läti kaudu hakatakse vedama kaupa, mis praegu jõuab Venemaale Tallinn-Moskva kaubarongiga. Samas, kui lätlased suudavad kauba kiiremini Venemaale vedada, võib see siiski juhtuda.
Juba praegu võib öelda, et need kaubad, mis lähevad hetkel Eesti kaudu Kesk-Aasiasse ja Siberisse, lähevad tuleval aastal sinna läbi Riia, rääkis Loo. Selle põhjuseks on Eestis kahekordistuv raudteevedude maks.
Eesti Raudtee teatel avaldavad transiidifirmad neile survet, et veomaksu vähendataks, samas pole see logistikaahelas määrav. Eesti Raudtee pressiesindaja sõnul takistab transiidi ümbersuunamist Läti tollipunktide vähene läbilaskevõime ja kaubaummikud, kuigi konteinervedusid võib Eesti siiski kaotada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.