Pärast seda, kui lätlased saavutasid Vene raudteega kokkuleppe Läti sadamate kaudu Venemaale suunduva konteinerveo tariifide alandamises ja Eesti raudtee 1. jaanuarist veomakse tõstab, võib siinsele transiidiärile hingekella lüüa, kirjutab dv.ee.
Tschudi Logistics ASi raudteevedude osakonna juhataja Mart Loo hinnangul suundub senini Eestit läbinud Venemaa-suunaline transiit nüüd Lätti. Ainus siinne argument on Tallinn-Moskva konteinerrong, kuna kindel transiidiaeg on kauba saajale oluline faktor. Sestap on vähetõenäoline, et Läti kaudu hakatakse vedama kaupa, mis praegu jõuab Venemaale Tallinn-Moskva kaubarongiga. Samas, kui lätlased suudavad kauba kiiremini Venemaale vedada, võib see siiski juhtuda.
Juba praegu võib öelda, et need kaubad, mis lähevad hetkel Eesti kaudu Kesk-Aasiasse ja Siberisse, lähevad tuleval aastal sinna läbi Riia, rääkis Loo. Selle põhjuseks on Eestis kahekordistuv raudteevedude maks.
Eesti Raudtee teatel avaldavad transiidifirmad neile survet, et veomaksu vähendataks, samas pole see logistikaahelas määrav. Eesti Raudtee pressiesindaja sõnul takistab transiidi ümbersuunamist Läti tollipunktide vähene läbilaskevõime ja kaubaummikud, kuigi konteinervedusid võib Eesti siiski kaotada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.