Maanteeamet ootab kõiki uue Kose-Mäo teetrassi ja selle keskkonnamõju hindamisega seotud märkusi veel kahe nädala jooksul, et jätkuvate projekteerimistööde käigus arvestada võimalikult rohkem kõigi osapoolte huvidega.
Eile lõppenud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Võõbu ja Võõbu-Mäo teelõikude eelprojektikeskkonnamõju hindamise aruande avalikel aruteludel tõstatusid lisaks eraomandiga seotud muredele elavamalt esile ka ulukite liikumisteedega seotud küsimused, teatas amet.
“Oleme kompromissialtid ning ei soovi ühegi osapoole asjakohaseid vastuargumente uue kavandatava teelõigu rajamisel arvestamata jätta,” märkis Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Tõnis Tagger. Kui kohalike elanike mured on valdavalt seotud nende kinnisomandiga ja maanteeliikluse mõjuga elukeskkonnale, siis loodusaktivistid tunnevad muret ulukite liikumisteedele loodava uue konflikti pärast. Enamik tõstatatud küsimustest on leidnud käsitlemist projekti koostamise ja keskkonnamõju hindamise käigus.
Mõistes kohalike inimeste muret peab maanteeamet liikluskeskkonna kujundamisel väga oluliseks jätkusuutlikku keskkonnapoliitikat. Maanteeamet ja konsultandid on väga tänulikud kõigi esitatud märkuste ja ettepanekute eest, mida oodatakse jätkuvalt kuni 21. novembrini.
Maanteeameti tellimusel on konsultatsioonifirmad Ramboll Eesti AS ja Ramboll Finland OY koostanud E263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Võõbu ja Võõbu-Mäo teelõikudele eelprojekti ning viinud läbi projekti keskkonnamõju hindamise. Projekti eesmärk on valitsuse 1999. aasta 9. märtsi korraldusega 313-k määratud trassikoridoris uue põhimaantee, liiklussõlmede ja ristete lahendamine ning nende asukoha määramine. Projekteerimist alustati 2007. aasta septembris ning eelprojekti valmimise tähtaeg on 2009. aasta aprillis. Paralleelselt projekteerimistöödega alustati aasta tagasi ka projekti keskkonnamõju hindamist. Kogu töö vältel on tehtud tihedat koostööd Kose, Kõue ja Paide vallavalitsustega ning kohalike elanikega. Lisaks avalikele aruteludele 2007. aasta novembris, samuti 2008. aasta juunis ja novembris on toimunud ridamisi töökoosolekuid valdades ja ka külades kohapeal. Selle tulemusena on 40 km pikkuse teelõigu trassil leitud üksmeel põhimaantee ja suuremate liiklussõlmede asukoha suhtes. Jätkuvalt kestavad arutelud Kõue vallas Silmsi küla, Ardu maastikukaitseala, Sootemäe talu ning Paunküla soo lõunaosa poolt moodustuvas nelinurgas, kus kompromissi leidmine inimeste ja looduskeskkonna vahel on kõige keerulisem.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.