• 29.10.08, 07:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õhus levib taas streigi hõngu

Kokkulepitult arvutas Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühing (ETTA) I poolaasta statistika põhjal transpordisektori miinimumpalgad 2009. aastaks.
Tööandjatega oli möödunud sügise tulistel läbirääkimistel paika pandud valem ja andmestik, mida kasutatakse uute miinimumpalkade arvutamiseks. Valemist välja tulnud palgad ei mahu aga nüüd enam tööandjate plaanidesse. Taas on ametiühinguga tüli tõusmas ja viimane on kohe lahkelt lubamas streigi- või kohtutee ettevõtmist. Ametiühingul tasub streigiähvardusega seekord siiski ettevaatlikum olla.
Ametiühingul on faktiliselt õigus nõuda. Uued miinimumpalgad on saadud valemi järgi, mis aasta tagasi kokku lepiti. Õiguslikult ei oleks vaielda nagu midagi. Seetõttu ongi ETTA-l kohtusse minek üsna kindla peale minek.
Aastaga on muutunud majanduskeskkond peaaegu vastupidiseks. Toona ei suutnud neid arenguid keegi prognoosida. Aasta tagasi lähtuti pigem põhimõttest, et palgad tõusevad pidurdamatu kiirusega ja transpordisektori madalamapalgalistele tuleb garanteerida mingisugunegi tõus. Nüüd on Eestis palgatõusul pidurid peal ja keegi ei taha kuuldagi, et jahtunud turul peab järgmisel aastal veel palku tõstma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pean tõenäolisemaks, et ametiühing võtab jalge alla pigem kohtutee, kui et asub streigiks ridu koondama. Õiguslik alus on eelmise aasta streigiähvardusega välja võideldud. Ka pole praegu nii lihtne loota üldsuse toetust streigile, mis nõuab palgatõusu olukorras, kus enamikule inimestest on palgatõus kauge unistus ja pigem on mure, kas pääsetakse koondamisest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele