Liisingufirmad korjavad autosaaki

Eesti pankade autoliisingu osakondade
juhatajate sõnul käib aina sagedamini väikeettevõtetel ja eraisikutel liisingu
maksmine üle jõu.

Majandusraskused sunnivad väikeettevõtteid ja eraisikuid aina tihedamini tagastama liisituid autosid, vahetama neid odavamate mudelite vastu või otsima laenuandjatega uusi kompromisse.

Swedbanki liisingu divisjoni juht Gunnar Toomemetsa sõnul on mingil määral kasvanud pangale tagastatavate autode hulk, kuna inimesed ei suuda enam liisingut maksta. Toomemets märgib, et liisingulepingut lõpetavad tihedamini väikeettevõtted ja eraisikud.

On ka näha, et ettevõtted püüavad vahetada kallimaid autosid odavamate vastu, et vähendada igakuiseid makseid. "On tähtis, et liisinguleping oleks sõlmitud mõnda aega tagasi, vastasel korral võib liisitud auto jääkmaksumus olla turuhinnast kõrgem," seletas spetsialist.

Sampo Panga autoliisingu osakonna juhataja Erki Lingi sõnul on viimasel poolaastal suurenenud klientide arv, kes ei suuda õigeks ajaks makseid tasuda. "Praegustes majandusoludes on see loomulik ning me ei näe selles midagi dramaatilist," kommenteeris Link situatsiooni dv.ee-le. Tema sõnul on raske olukord praegu eeskätt ehitus- ja kinnisvarasektori kesk- ja väikeettevõtetel.

Erinevalt Hansa Liisingu klientidest ei kiirusta Sampo Panga kliendid kalleid liisitud autosid odavamate mudelite vastu vahetama. "Kuid aina rohkem kliente lükkab auto soetamise edasi või pikendab juba olemasolevaid liisingulepinguid," märkis Link.

SEB Liisingu juhi Indrek Julge sõnul ei ole neil eelmise aasta lõpu seisuga võrreldes äravõetud või tagasitoodud autode laoseis suurenenud. Kuumaksete tasumise hilinemine on küll mõnevõrra suurenenud, kuid see on vastavuses üleüldise laenu- ja liisinguturu maksepraktikaga halvenemisega. Hondasid pakkuva Catweesi müügidirektori Ülo Malmbergi sõnul autode tagasitulekuid on, sest eelmise aasta kaubandusbuumi juures juhtus, et auto muretseti mõtlematult. Osa on kaotanud töökoha või ei suuda ettevõte toodangut realiseerida.

Malmberg ütles, et nende autodele pakuvad liisingut eelkõige Hansa ja Nordea, need on põhitegijad. Catweesil on auto tagasiostukohustus liisinguperioodi lõpus. Kui klient satub makseraskustesse, realiseerib pank auto kiirmüügi korras, selgitas Malmberg. Tema sõnul nõustab ka Catwees kliente, et nad saaksid huvi korral auto ise realiseerida. Kui klient jääb maksetega hätta esimesel aastal, on oht, et auto turuhind on langenud ja jääk on sellest suurem.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 -0.0522154
Jaapani jeen JPY 124,77 0.0400898
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0133752
LAV rand ZAR 15,89 0.0434443
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0.0495688
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 -0.0009207
Norra kroon NOK 9,75 -0.0030772
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 -0.0076413
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0063337
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0130574
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0570776
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0264271
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026823
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0.0016801
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0121618
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0040922
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused