21. september 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nutikad „varrukad“ laiavad kesklinna hotellide ees

Ülikõrgete kilomeetrihindade, vanaldaste autodega ja taksofirmade raadiosidet pealtkuulavate „varrukameeste“ seltskond on meele mõruks teinud Tallinna kesklinna hotellide juhtidel, eriti hädas on Tallink City hotell.

Tallink City Hotelli turvakaamerate salvestused

„Meil oli aastaid leping Tulika taksoga, nüüd on Tallink taksoga. Pidevalt seisab 5-6 lepingulist autot maja ees. Aga pidevalt kempleme ka mingite vanade mersude omanikega, kellest ükski eesti keelt ei räägi, kellest osa ähvardavad meie portjeesid ja teisi taksojuhte. Üks neist „varrukatest“ hoopleb sellega, kui palju kordi ta vangis on istunud. Üks neist on konkreetselt ühe kliendiga istunud meie baaris ja seal inimese paljaks varastanud. See asi jõudis muidugi ka politseisse,“ kirjeldab Tall kirjut seltskonda.

Hotelli esindaja sõnul trügivad kahtlased sohvrid hotelli ees seisvate taksode järjekorda vahele, takistavad teiste masinate liikumist. Vahel seisavad vanad mersud eemal kõnniteel, aga nähes hotelliklienti majast väljumas, tagurdavad oma auto keelumärgi alt sisse, hotelli peaukse ette, et esimesena klient autosse saada.

„Meie saame neid ainult suuliselt korrale kutsuda. Ja kõik! Sellest nad mõistagi ei hooli. Nende silmis me kiusame neid! Ei lase tööd teha! Aga kui tegelane toob lennujaamast hotelli kolm inimest, kellelt on sõidu eest küsitud 3000 krooni ja nemad on enda arvates hästi pääsenud, makstes ainult 1500, siis ei ole kõik korras,“ on Tall nördinud.

Juhataja sõnul on nad korduvalt politseisse helistanud. Varem sõitsid korravalvurid ka hotelli abipalve peale välja, kuid nüüd, mil politseinike read niigi hõredad, enam pelgalt suuliste ähvarduste tõttu kohale ei kiirustata.

Talli sõnul on põhjus, miks Tallinki käed probleemi lahendamisel lühikeseks jäävad selles, et hotelli ees paiknev taksopeatus asub Tallinna linna maal. Seal peaks korda looma Tallinna transpordiamet, kelle loal on hotell taksopeatuse sissesõidu ette paigaldanud liiklusmärgi, mis keelab seal peatuda ja parkida. Erand on tehtud vaid hotelli tellitud taksofirmale ja turismibussidele.

„Transpordiamet peaks siin korda looma. Olen kuulnud ka nn taksokomisjonist, kuhu ebaausate taksojuhtide peale kaevata, aga mina ei ole siin veel näinud, et keegi linnaesindajatest meie maja ees korda looks,“ on Tall pettunud.

Paarsada meetrit eemal asuva Radisson SAS hotelli peainsener Andres Laaneoks ütleb Äripäevale, et suurt muret „varrukad“ nende hotellile ei põhjusta. Nemad on sõlminud taksolepingu Tallinna Taksopargiga, mistõttu seisab pidevalt hotelli ees 4-5 „banaaniplafooniga“ musta Mercedest.

Siiski teab Laaneoks mitut juhtumit, mis võisid olla pettused. „Näiteks üks meie klient sõidutati Amigo ööklubist ehk Virust Radissoni 350-400 krooni eest,“ meenutab Laaneoks.

Peainseneri sõnul on kliendid vahel maininud, et arve on olnud teekonna pikkust arvestades imelikult suur. Suuremaid vaidlusi ei ole aga sel teemal tekkinud.

„Käsitleme iga kliendi kaebust. Kui vaja, aitame klientidel vastava ametkonna poole pöörduda, kui see osutub vajalikuks,“ lubab Laaneoks.

Ka kaksiktornides asuvat Swissotel Tallinnat ei ole „varrukad“ kahe silma vahele jätnud. Kui hotelli sissekäigu ees ootavad kliente Tallinna Taksopargi autod, siis, nagu selgus Äripäeva vaatlusest, pisut eemal Tartu maanteel, varitsevad turiste vanaldased, kulunud taksoplafooniga mersud.

Põhja prefektuuri isikuvastaste kuritegude talituse vanemkomissar Anton Tšurilov ütleb, et taksojuhtide omavahelise arveteklaarimise kohta ei ole neile sel aastal ühtki avaldust kirjutatud. Ka kiireid väljakutseid, kus üks sohver teist klobib, ei ole ette tulnud.

„Küll on olnud juhtumeid, kus kliendid on kaevanud arve pärast taksojuhi peale ja taksojuht on kaevanud purjus klientide peale, et need ei ole sõidu eest maksnud,“ lisab vanemkomissar.

Samas on selliseid probleeme kõigil taksofirmadel. „Ma tegelikult usun, et taksojuhtide omavahelised õiendamised käivad varjatult. Meile neist lihtsalt ei teatata, sest kumbki osapool ei taha hakata seetõttu hakata politsei vahet käima ega sattuda politsei huviorbiiti,“ märgib Tšurilov.

Tulika Takso juhataja Anne Rebane ei mäletagi enam, millal esimest korda „varrukatest“ rääkima hakati. „See on nii vana asi, et… Võib-olla 1990-ndate aastate alguses. Tähelepanuväärne on aga see, et sellest ajast alates ei ole ausate taksofirmade ja –juhtide jaoks midagi põhimõtteliselt muutunud,“ muigab Rebane.

Tema sõnul passivad „varrukad“ ikka hotellide, lennujaama ja bussijaama lähistel. Ka sadamas käib päevast-päeva pidev kemplus parema ootekoha ja kliendi eest. „Korduvalt on meie taksojuhtidel ähvardatud autokumme läbi torgata. Tundub, et nad kuulavad ka meie raadiosidet pealt, sest on olnud juhtumeid, kus mingi võõras takso on kliendi vahetult Tulika auto eest minema sõidutanud,“ kirjeldab Rebane.

Kõige tobedam on aga juhataja väitel see, et kui mingi jama on, siis kaevatakse ikkagi Tulika takso peale. „Võõramaalane ei pruugi ju sageli aru saada, et sarnase värvitooni ja logoga auto ei ole meie masin. Kui kaebus tuleb, siis on esmalt suur ehmatus, aga ruttu selgub, et meie ikkagi ei petnud. Plekk jääb aga ikka niimoodi külge,“ muretseb Rebane.

ÜKS KÜSIMUS

Kas ja kuidas on Tallinna transpordiameti taksokomisjon pealinna kesklinnahotelle kummitavatest nn võõrastest taksodest teadlik?

Tallinna transpordiameti linnatranspordiosakonna vanemspetsialist Margus Kehi: „Käesolevaga juhib Tallinna Transpordiamet teie tähelepanu asjaolule, et A. Laikmaa tänaval asetseva Tallink Hotelli ette on paigaldatud liiklusmärk 361 (peatumine ja parkimine keelatud), lisatahvliga v.a Hotelli poolt tellitud taksod. Antud teema on Tallinna Transpordiametile tuttav ning meie kontrolörid on võtnud piirkonna teravdatud tähelepanu alla. Kontrollime piirkonda vastavalt olemasolevale ressursile ja võimalustele. Taksokomisjonile on laekunud kaebusi nn võõraste taksode kohta. Oleme nendele kaebustele reageerinud. Juhid on käinud ka taksokomisjonis seletust andmas. Põhiline info, mis taksokomisjonile on laekunud ongi just parkimine eelmainitud märgi piirkonnas.“

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077