• 17.07.08, 19:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurenenud kulud neelasid Tallinki kasumi

Tallink Grupp teatas börsile, et kehvad majandustingimused järasid oodatava kasumi küljest tubli tüki. Pole välistatud uuemate laevade müük ega nõrgemate liinide sulgemine.
Tallink Grupi juhatus avaldas, et kärbib varasemat kasumiprognoosi, kunakäimasoleva majandusaasta esimese 9 kuugaon ettevõtte kütusekulud tõusnud umbes 470 miljonit krooni (30 miljonit eurot) võrreldes eelmise aasta sama ajaga.
Alates mullu septembrist onlaevakütuse hind tõusnud ligi 115%. Keskmine kütusehind majandusaasta kolmandas kvartalis oli 93% kõrgem kui möödunud aastal. Viimase nelja kuu jooksul tõusis kütuse hindlisaks 40%.
Tallinki teatel ajab jätkuvalt tihenev konkurents kaubaveo mahud alla. See on hävitavalt mõjunud Soome-Saksa liini tulemustele.
Rootsi ja Soome kaldaorganisatsiooni integreerimise järgselt ja osaliselt ka uue broneerimissüsteemi käivitamise tõttupole müügitöö piisavas tempos edenenud. SeetõttukujunesidSoome-Rootsi liinide reisijateveo mahud oodatust madalamaks, tunnistas laevafirma.
Uus kruiisilaev Baltic Princess valmis kavandatust hiljem. Ahelreaktsioonina hilines planeeritud laevade vahetusTuru-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel. Muutustele järgnev aeg jääb liiga lühikeseks, et oodatav positiivne mõju veel sel majandusaastal tehtudkulutused ületaks.
Juhatuse andmetel kujunebTallinki 31. augustil lõppeva, 2007/2008 majandusaasta müügituluks 780 miljonit eurot (12,2 miljardit krooni). Kasum enne amortisatsiooni ja finantskulusid (EBITDA) langeb hinnanguliselt kuni 15% eelmise aasta tasemest ning kontserni puhaskasum jääb alla 30 miljoni euro (470 miljoni krooni).
Edaspidivõibuue kruiisilaeva Baltic Princess liiniletulekust ning laevade vahetusestTuru-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel siiski loota nii oodatavatreisijate arvu, müügitulu kui ka kasumlikkuse kasvu.
Tõstmaks Saksa liinil opereerivate Superfast laevade tootlikust, otsustas Tallinkühe kolmest laevast välja prahtida. Juhul kui täiendavaid muudatusi ei tule, jätkab septembris Saksa liinil kaks laeva.
Prahtimise tulemusena tõuseb ühelt poolt laeva kasumlikkus ja samas vähenevad liini kulud kolmandiku võrra. Kahe laevaga liinil jätkates tõuseb täituvus ja seeläbi ka kasumlikkus, lubab Tallinki juhatus.
Tallink turgutab praegukontserni müügitööd, ettõsta reisijate arvu. Otsitakse ka täiendavaid kokkuhoiuvõimalusi, seejuures pole välistatud mitte ainult vanemate, vaid ka uuemate laevade müük, prahtimine ning vahetused liinidel. Nõrgemad üksused ja liinid võidakse sulgeda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele