Värske Automotive News´ 2008 Global Data
Book andmetel müüs Hyundai-Kia autokontsern 2007. aastal kokku pea 4 miljonit
autot, tõustes sellega maailma suuruselt viiendaks autotootjaks. 2006. aastal
oli Hyundai-Kia sama uuringu järgi 6. ning 1999. aastal 11. kohal, teatas firma.
„Oleme väga uhked, et saavutasime oma eesmärgi jõuda maailma suurimate autotootjate sekka nii lühikese ajaga,“ ütles Kia Auto Balti regiooni turundusjuht Kristel Kõrgmaa. „Hyundai-Kia kontserni jaoks on väga oluline toodete kvaliteet ning on hea näha, et kliendid oskavad seda hinnata – Hyundai-Kia kontserni autotoodang on saavutanud kõikjal maailmas kindla kvaliteedimärgiga toodete staatuse.“
Kristel Kõrgmaa sõnul keskendub Kia jätkuvalt uue põlvkonna omapärase disainiga autode tootmisele eesmärgiga täiustada nende kvaliteeti, disaini ja keskkonnasõbralikkust. „Julge ja isikupärane disain teeb Kiast brändi, mida eelistavad nii ealt kui hingelt noored, kvaliteeti hindavad autoostjad,“ lausus Kristel Kõrgmaa.
2007. aastal müüdud autode arv Automotive News´ 2008 Global Data Booki andmetel:
1. Toyota 9 366 000
2. GM 8 902 252
3. Volkswagen 6 191 618
4. Ford 5 964 000
5. Hyundai-Kia 3 961 629
6. Honda 3 831 000
7. Nissan 3 675 574
8. PSA/Peugeot 3 428 400
9. Chrysler 2 676 268
10. Fiat 2 620 864
Kui arvesse võtta eksporditud 185 114 koosteosade täiskomplekti, mis komplekteeriti Hyundai-Kia rahvusvaheliste partnerite poolt, siis ulatus kontserni müük 4 146 743 ühikuni. Automotive Newsi metodoloogia ei võta koosteosade täiskomplekte arvesse.
Hyundai-Kia autokontsern on alates oma asutamisest väga jõudsalt arenenud. 1999. aastal hinnati kontsern maailma suuruselt 11. autotootjaks. Samal aastal võttis tegevjuhi koha üle Mong-Koo Chung, kelle eestvedamisel on kontsern tõusnud edetabelites ning laiendanud oma tootmist, avades uued tehased USAs, Hiinas, Indias, Slovakkias, Tšehhis, Venemaal ja Brasiilias.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.