Tallinki rivaali Viking Line’i järsult
kasvanud kütusekulud on üks põhjusi, miks reedefirma majandusaasta esimesed kuus
kuud lõpevad kahjumis.
Viking Line’i kahjum enne makse oli perioodil 2007. aasta novembrist 2008. aasta 30. aprillini 0,93 miljonit eurot. Eelmise majandusaasta sama perioodi lõpetas firma 2,9 miljoni euroga kasumis.
Reederfirma käive kasvas 207,4 miljonile eurole läinud aasta sama perioodi 193,7 miljonilt eurolt. Reisijaid oli rohkem ja tulu ühe reisija pealt kasvas. Majandusaasta esimese kuue kuu jooksul kasvas reisijate arv 2,5 protsenti2,67 miljonile. Kaubaveod vähenesid 2%.
Kütusekulud kasvasid aga tervelt 52% 21,1 miljonile eurole. Ka personalikulud kasvasid 2,33 miljoni euro võrra vastavalt kollektiivlepingus sätestatud kokkulepetele, teatas firma. Tulemust mõjutasid ka uue laeva - Viking XPRS Helsingi-Tallinna liinile toomise kulud. Alus jõudis aruandeperioodil sõidus ollavaid kolm päeva.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aasta 2007/2008 kohta prognoosib Viking Line, et see tuleb eelmisest majandusaastast kehvem.
Aasta esimese kuue kuu kohta teatas Viking Line, et on tugevdanud oma turuosa Turu-Mariehamn-Stockholm liinil 57,3 protsendile ning Helsingi-Mariehamn-Stockholm liinil 49,7 protsendile. Kruiisidel Stockholmi ja Mariehamni vahel kasvas turuosa 51,1%le. Helsingi ja Tallinna vahelisel liinil on aga Viking Line’i turuosa 2,7 protsendipunkti võrra kahanenud 22,3 protsendile.
Majandusaasta esimese kuue kuu sisse mahub ka Viking Line’i vanima aluse Alandsfärjan müük 2,6 miljoni euro eest.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.