Eelmise nädala lõpus seoses riigikohtu
otsusega viletsasse seisu jäänud Ühisteenused otsivad lahendusi tegevuse
jätkamiseks. Kui seda ei leita, esitatakse nõuded tehtud investeeringute
hüvitamiseks.
Ühisteenuste teenindusdirektori Kristi Hundi sõnul tegeleb ettevõttes 100 inimest bussipiletite kontrollimisega, suurem osa neist tegutseb Tallinnas ja umbes 40 Pärnus. Tartus kontrollisid pileteid G4Si töötajad.
„Pärnus oleme koostöös munitsipaalpolitseiga lahenduse leidnud, täpsed detailid on küll veel kooskõlastamisel,“ andis Hunt aripeav.ee-le vihje, et kohati on asjad ettevõttele soodsalt lahenemas.
Ka Tallinnas loodavad nad lahenduse leida. „Otsime lahendusi, kuidas edasi minna. Vara on asja maha matta,“ lisas Hunt.
Hetkel töötavad nimelt juristid sobivate lahenduste otsimisel koostöö jätkumiseks. „Reedeks peaks valmima juristide nägemus, kas ja kuidas on võimalik koosedasi minna,“ lisas ta.
Kui koostöö jätkumine ei ole võimalik, otsitakse üles sobiv asutus, et esitada kahjunõuded. „Saamata jäänud tulud on üks asi, kuid investeeringuid on tehtud arvestusega, et leping on sõlmitud aastani 2011. Ainult trahvide haldamise programmi Jänku oleme investeerinud umbes miljon krooni, soetanud busse ja teinud muud investeeringud,“ lisas ta. Reedeks peaks selguma ka summa, mida nõutakse, kui koostöö jätkumine võimalik ei ole. Sinna hulka arvestatakse lisaks investeeringutele ka saamata jäävad tulud.
100 inimest, kes seni bussides sõidupileteid kontrollisid, töötuks ei jää. „Me hoiame neid inimesi, leiame kas firma sees või grupis neile muu rakenduse,“ lisas Hunt.
Ühisteenused kohtus seljatanud vandeadvokaat Alar Eiche tahab vaidlustada ka parkimise viivistasud, sest erafirmad ei saa tema hinnangul makse sisse nõuda.
Eiche saavutas reedel võidu ASi Ühisteenused üle, mistõttu viimane ei tohi enam ühistranspordis piletita sõitjatele trahvi teha. Nüüd on Eiche võtnud ette viivistasude all sissenõutavad parkimistrahvid, millega tegeleb nii Tallinnas kui ka mitmel pool mujal samuti AS Ühisteenused, kirjutas Postimees.
Parkimistasud on tema sõnul kohalik maks ja küsimus on selles, kas erafirma saab neid sellisel kujul sisse nõuda.
Hunt veksleid selle kohta välja anda ei tahtnud. „Vara öelda, ei taha väita, et see on võimau või reaalne,“ lisas Hunt.
Siiski sõnas ta, et kohtus on varem parkimistasude määramise asja erafirmade poolt arutatud ja seni ei ole õigustes vastuolusid leitud.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.