• 13.05.08, 18:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toomas Rüütmann: SEB andis mulle halba nõu

Kommest Auto ainuomanik Toomas Rüütmann ütles TR Majade võlakirjade pensionifondide portfelli "sattumise" kohta, et tema arvates töötab pank võlausaldajate huvide vastu.
"Minul puudub info selle kohta, et pank oleks seisnud võlausaldajate huvide eest," teatas Rüütmann. "Pigem töötab pank võlausaldajate huvide vastu. SEB-l on tekkinud huvide konflikt – panga investeerimisdivisjon on ühelt poolt meie tehinguid nõustanud, usaldasime heauskselt kõik oma tehinguid neile, kuid nüüd on aga selgunud, et panga pool töötab projektidele vastu."
"Astusin SEB uksest sisse mitmesaja miljoniga ja väljusin sealt pärast nende mitu miljonit maksnud nõu tühjade kätega," lisas ta.
Rüütmann selgitas, et samaaegselt nõustaja SEB Enskildaga oli kaasatud tehingusse SEB Eesti Ühispank (praegu SEB Pank), et refinantseerida olemasolevaid laene ja vahetada välja nõutavad garantiid Automobiles Peugeot’le (autode tootjafirma). "SEB soovitas rahastada ostu-müügiprotsessi ASi Kommest Auto käibevahenditest ning kinnitas oma valmisolekut olemasolevate laenude refinantseerimiseks," teatas Rüütmann. "Refinantseerimise osas planeeritud kokkulepet ei saavutatud, sest SEB taganes oma lubadusest samal päeval, kui sõlmiti ostu-müügitehing SOK ja OÜ TR Majad vahel."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sellest tulenes vajadus leida täiendavaid kaasinvestoreid, sest refinantseerimise tingimuseks seati nõue suurendada ettevõtte omakapitali osakaalu. Läbirääkimised algasid OÜga NG Investeeringud, kuid lõpuks siiski keeldus tootjafirma tehingut heaks kiitmast, sest tema nägemusega ei sobinud OÜ NG Investeeringud soov viia AS Kommest Auto ASi Tallinna Kaubamaja tütarettevõtteks, mis on registreeritud börsil, ning lahknevusi oliarusaamises ettevõtte edasisest arengust.
Rüütmanni kinnitusel on tal täna laual kolme potentsiaalse investori pakkumised. Lisaks on nüüd pangal tekkinud uute võimalike investorite osas oma kindel soosik. Eks ajakirjanikud teavad paremini, kuid leidub inimesi, kes usuvad, et küllaltki detailne informatsioon Kommest Auto olukorra kohta, mis meedias on viimastel päevadel avaldatud, pärineb pangast, lisas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele