• 05.05.08, 19:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspert: Eesti olulisim transiidiprobleem on otsustamiskiirus

Eesti transiidiuuringu ekspertrühma juhi Enno Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele transiidis.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi juhtimisel arutas komisjon koos ekspertidega Eesti transiidiuuringu tulemusi.
Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele transiidis. Ekspertideütluste kohaselt nähta piisavalt vaeva sellega, et tuua Eestisse kalleid ja töömahukaid transiidikaupu. Samuti puudub ühtne merenduspoliitika ning logistika arengukava. Rõhutati, et kaubavoogude kasvu pärsib endiselt aeglane Eesti-Vene piiriületus. Nenditi samuti, et konteinervedude arendamise uus strateegia Eestis Hiina suunal sisaldab riske ja pole siiani terviklikult läbi töötatud.
Arutluste käigus tõdeti, et transiidivedude tulevik sõltub nii makromajanduse olukorrast kui ka Eesti ja Venemaa suhetest. Märgiti, et mida kauem Venemaaga piiriületuse probleem jätkub, seda rohkem kerkib konteinerveol uue probleemina nii hinna kui ka ajabarjäär.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Klaas tõstis üles küsimuse riigi ja ettevõtjate koostööst transiidi ja logistikavaldkonna arendamisel. Eksperdid rõhutasid vajadust riigi koostöö suurendamiseks eeskätt infrastruktuuri väljaarendamisel. Ettevõtjate tähelepanu keskendub teenuse pakkumisele ja opereerimisele. Rõhutati vajadust Eesti pikaajalise logistikastrateegia väljatöötamiseks, mille osad on nii transpordi kui ka transiidipoliitika. Ida-Lääne suunalisel transiidivedude probleemide lahendamisel ootavad ettevõtjad riigilt logistikavõrgustiku arendamist ja toetamist. Muuga sadama projekti silmas pidades rõhutati, et riik peaks kaasama teadlasi, eksperte ja spetsialiste pragmaatilise ja läbimõeldud suhtumise kujundamisel nn megaprojektide osas. Ka Ningbo sadama investeeringu osas tuleks projekti otstarbekust analüüsida tarneahela kui terviku seisukohast ja võtta arvesse terviklahendused.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele