Eesti transiidiuuringu ekspertrühma juhi
Enno Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii
aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele
transiidis.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi juhtimisel arutas komisjon koos ekspertidega Eesti transiidiuuringu tulemusi.
Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele transiidis. Ekspertideütluste kohaselt nähta piisavalt vaeva sellega, et tuua Eestisse kalleid ja töömahukaid transiidikaupu. Samuti puudub ühtne merenduspoliitika ning logistika arengukava. Rõhutati, et kaubavoogude kasvu pärsib endiselt aeglane Eesti-Vene piiriületus. Nenditi samuti, et konteinervedude arendamise uus strateegia Eestis Hiina suunal sisaldab riske ja pole siiani terviklikult läbi töötatud.
Arutluste käigus tõdeti, et transiidivedude tulevik sõltub nii makromajanduse olukorrast kui ka Eesti ja Venemaa suhetest. Märgiti, et mida kauem Venemaaga piiriületuse probleem jätkub, seda rohkem kerkib konteinerveol uue probleemina nii hinna kui ka ajabarjäär.
Klaas tõstis üles küsimuse riigi ja ettevõtjate koostööst transiidi ja logistikavaldkonna arendamisel. Eksperdid rõhutasid vajadust riigi koostöö suurendamiseks eeskätt infrastruktuuri väljaarendamisel. Ettevõtjate tähelepanu keskendub teenuse pakkumisele ja opereerimisele. Rõhutati vajadust Eesti pikaajalise logistikastrateegia väljatöötamiseks, mille osad on nii transpordi kui ka transiidipoliitika. Ida-Lääne suunalisel transiidivedude probleemide lahendamisel ootavad ettevõtjad riigilt logistikavõrgustiku arendamist ja toetamist. Muuga sadama projekti silmas pidades rõhutati, et riik peaks kaasama teadlasi, eksperte ja spetsialiste pragmaatilise ja läbimõeldud suhtumise kujundamisel nn megaprojektide osas. Ka Ningbo sadama investeeringu osas tuleks projekti otstarbekust analüüsida tarneahela kui terviku seisukohast ja võtta arvesse terviklahendused.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.